Igår flyttade min nya kompis hem!

Jen80

Trådstartare
Nu är jag lycklig igen, efter 5 veckors gråtande och sörjande efter min älskade Zizzo.

Igår kväll kom han äntligen hem, jag har väntat på honom i en månad! Han har nämligen varit på veterinärbesök och opererat ut 12 tänder (10 hade han tappat i det vilda) och sen varit på återbesök för det. De sista 8 tänderna ska dras ut om ett halvår. Baloo är en katt jag (nåja, min bror :love:) köpt av Kattkommando Syd och är en goding som enligt veterinär är ca 4 år gammal. Han bodde från början på en hästklinik men han blev bortjagad av de andra katterna...så i över 3 år har han bott lite överallt, ätit när han har kunnat osv. När dom fångade in honom vid midsommar var han skinn och ben, veterinären var osäker på om han skulle klara sig. Dessutom har han kronisk stomatit (mkt svår variant) och det är därför tänderna dras ut - och han har blivit mycket bättre sen operationen. Han har en väldigt udda ätstil men det funkar ju uppenbarligen!

Tyvärr blir han gräsligt åksjuk och feliwayspray funkar knappt på honom. Detta var jag förvarnad om och stödhemmet där han hämtades från sa att han dregglar något kopiöst men inte kunde jag tro att det var så HÄR illa. När han kom fram var handdukarna genomblöta och det hängde långa slemklumpar från munnen på honom och han hade bajsat på sig. Lilla hjärtat :(. Visst måste det finnas åksjuketabletter för katt? Stödhemmet har försökt få ordning på det och han har fått åka korta sträckor många gånger och han har blivit lite lite bättre. Kruxet är att jag har inte körkort och när jag åker någonstans med bil åker jag till mina föräldrar 16 mil bort. Ganska lång resa med andra ord..

Trots sin stomatit fixar han och äta både torrfoder och blötmat. Man kan väl säga att han, ehrm, äter med god aptit? Jag måste väga honom när jag har möjlighet, jag gissar på att han väger ca 6 kg :D. Jag som är van vid en katt som väger 3 kg...

Han känner sig nog redan hemma och jag, hans slav, fick vackert ställa upp med lite kli och klappande när han halv sex i morse jamade högt efter mig :p. Han sover i soffan, i sängen, gärna på rygg så jag kan klia magen. Känns som om han litar på mig :).

Får jag lov och presentera min nya vän, Baloo!

1209146_10151949768900972_1735019862_n.jpg


Idag kör vi på soffhäng ;)

1391625_10151951478080972_1863651144_n.jpg
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Åh vad härligt att du har fått en ny chef ! Han ser mycket klapp och kramvänlig ut !
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Härligt!
Man måste ju ha en katt.
Annars så blir ju huset inget hem.
Jag har också katter från Kattkommando Syd, och de är mig mycket kära.
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Vilken söt chef! Blir så himla glad när jag läser att nån tagit sig an en kisse som inte är "perfekt" :love:
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Härligt!
Man måste ju ha en katt.
Annars så blir ju huset inget hem.
Jag har också katter från Kattkommando Syd, och de är mig mycket kära.
Eller hur, fy fasen vad tomt det har varit här hemma! :(
Men nu så... :love: Härligt med fler KKS-katter!
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Vilken söt chef! Blir så himla glad när jag läser att nån tagit sig an en kisse som inte är "perfekt" :love:
Jag blev kär vid första ögonkastet när jag såg bild på honom, fick sen veta att han skulle till veterinären med munnen och när jag då fick reda på hur det gått dör kändes det i hjärteroten...en kissekatt utan bissingar - ännu en anledning att ta hand om honom! :love:. KKS var lite nojjiga över att jag inte ville ha honom pga detta, hrmpf, klart han skulle hem till mig ändå!


Jag har varit i stallet i sex timmar idag och när jag kom hem kallade jag på honom och då kom han springandes mot mig. Tog upp honom i famnen där han bestämt la sig på rygg så jag kunde klia på magen :). Efter en halvtimmes intensivt klappande så har han förflyttat sig till nya favvostället - sängen! Han har sovit hos mig hela natten, hur mysigt som helst.
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Åh, då är det dig man ser på KKS facebook;)

Bra gjort och grattis till en fin kompis:)
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Grattis till din nya kompis! :) Jättefin kisse, hoppas ni får det bra ihop :)
 
Sv: Igår flyttade min nya kompis hem!

Åh, då är det dig man ser på KKS facebook;)

Bra gjort och grattis till en fin kompis:)

Ja det är jag! :D Jag såg att My lagt upp bilden på mig och Baloo där igår (min syster som tagit bilden) så jag kommenterade den idag, han kröp upp i min famn efter en halvtimme här hemma och sen har han liksom blivit kvar där :love:.

Jag fotade hans trampdynor idag...varje tass ser ut så här, så sött med en stor svart på varje och resten rosa!

1391911_10151956446670972_1559037355_n.jpg


Om ingen har märkt det så tycker jag väldigt mycket om min nya kompis ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp