Igår letade jag stigbygel ...igen

Shaggy

Trådstartare
Ni som har westernsadlar har ni samma problem som jag? Helt plötsligt när jag rider så försvinner stödet under ena foten och stigbygeln far iväg. Igår kollade jag noggrant att allt satt rätt innan jag satt upp eftersom jag skulle ut och galoppa Novan. Trots att allt satt rätt så tappade jag stigbygeln i full fart när det var dags att börja sakta av. Hur lätt är det att sakta ner en tokspringande häst när man bara har en stigbygel och man bara sitter och slår stackar i ryggen för varje språng? trots att det var mörkt så hittade jag stigbygeln och kunde montera ihop alltsammans igen. Jag har tappat stigbygeln förut men det har alltid varit på banan och där gör det inte så mycket men det här igår var väldigt otäckt.
 
Har aldrig hänt mej och det låter knappast kul....
Mina sitter fast med en massa saker så illa att man drar sej för att ändra längden på dom :smirk:
 
Har aldrig ens hört talas om nån som tappar sina stugbyglar. Är du helt säker på att du har alla remmar på rätt plats? Det finns ju en kort som ska sitta runt hela paketet sas. Vet inte vad den kallas tyvärr.
 
det måste ju vara den där spärren som sitter över där man väljer vilka hål man ska ha som glappar.. Du kanske kan platta till den lite med en tång eller nåt så det blir lite trögare att dra över när du valt hål men så åker den inte upp heller...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Icfafn
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 022
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp