Bukefalos 28 år!

Igår var det markarbete

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite ovanlig övning som tydligen blivit väldigt populär bland ridskolans instruktörer

Ett antal bommar ställs omväxlande mot väggen och mot hinderstöd så det blir som en slalombana längs långsidan.

Jag stod uppsatt på Mistel som jag ska starta på söndag i KM (tack M).
Mistel är en dam i sina bästa ålder (hon blir 21 nästa år). Utbildad LA/LA och har gått fälttävlan innan hon kom till ridskolan. Hon är en riktigt ridskolehäst, en sån där man skulle vilja klona. Kan gå på nybörjarlektioner till att tävla LA med bra resultat. Gör det man kräver av henne (men inte ett uns mer). Vad jag gillar den hästen, trots att vi bråkar ibland på lektionerna :p

Tillbaka till gårdagens slalomövning.Kortfattat: Skritt gick jättebra, trav var något av en katastrof. Jättejobbigt ställa sig och böja på bakbenet i trav tyckte Mistel och antingen saktade av eller kastade sig runt i svängarna.
Fick till några få bra svängar, men dom var inte många.
Galoppen var underbar, kort och samlad men i traven på volten ville hon inte spåra och trängde bogen utåt och rumpan inåt.

Allt som allt tyckte M att det gick bra.
Ska rida extralektion i eftemiddag och det ska bli spännande sitta på Mistel igen nu så nära inpå när ingen annan ridit henne emellan.

På söndag ska jag tänka på vägarna (=komma ihåg programmet) och inte bredda händerna så mycket :angel:, en liten ovana jag har på just Mistel speciellt.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 204
Senast: mandalaki
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 542
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Med betoning på lite, eftersom min luftrör la av under lektionen. Pollensäsong i kombination med att det är något "fel" i det ridhuset...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Pga dubbelbokningar fick jag inte plats på veckans dressyrkurs, men som tur blev en deltagare sjuk och jag fick hoppa in lite snabbt i...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp