Bukefalos 28 år!

igår var jag ute och gick...

NaTTa

Trådstartare
...en bit på stora vägen med våran golden valp som är ca 7 månader.

vi hade passerat vägen och efter en bit släppte jag honom, då stacka han DIREKT över vägen:eek: till fältet på andra sidan.
Och när jag ropa på han "hörde" inte alls...(brukar komma snabbt)

/Natta
 
Sv: igår var jag ute och gick...

Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt med detta... Men du bör vara medveten om att det gäller koppeltvång mellan 1 Mars - 20 Augusti i marker där det kan förekomma vilt (däggdjur och fåglar). Har man då dessutom en hund som bara brukar komma på inkallning så ska den definitivt inte vara lös!! Sen kunde ju en bilolycka inträffa orsakad av att din hund springer vind för våg.
 
Sv: igår var jag ute och gick...

tyckte det var läskigt att det bara flög i honom att bara sticka:crazy:


just därför: det kunde ha hänt något
 
Sv: igår var jag ute och gick...

tyckte det var läskigt att det bara flög i honom att bara sticka:crazy:


just därför: det kunde ha hänt något

Sen är det så man blir av med sin hund när stora stygga långtradarn kommer o skaffar sig en hundvalp o fronten.

Håll den kopplad om du inte är hundra vart den kan ta vägen. Man släpper väl ändå inte en 7mån valp nära vägen det är som gjort för o ställa sig på en ny vänte lista över en valp.

Dessutom som Dravena säger så är det koppeltvång nu denna årstid.
 
Sv: igår var jag ute och gick...

Man släpper inte en hund vid en stor väg. Där faran kan bli alvarlig.
En valp kan få försig vad som helst.. Räcker att den sett en fågel fjärill . Då den vill jaga iväg efter.

Dess utom är det koppeltvång 1 mars till slutet på augusti. Det finns så mycke smått i naturen nu.

Jag har en hund på 11 mån
 
Senast ändrad:
Sv: igår var jag ute och gick...

Ja , men hon kunde ju inte veta att hunden skulle sticka eller inte .
Men för att va på den säkra sidan så bör du ha den i koppel har själv hund men hon vågar inte gå 3 meter i från mig och jag har ju henne på min egen mar k där edt inte kommer bilar alls
men för att av på den säkra sidan ändå så har vi koppel på henne .:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
725
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
809
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 530
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 133
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp