Igen och igen och igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag med mannen på akuten för hundrade gången känns det som :( Vi hade diskuterat fram en plan för att slippa åka till akuten och det var mha Naproxen-test iom att blododlingarna aldrig har visat på infektion tidigare, dvs att han kunde ha behandlats hemma. Men nu tyckte ASIH att hans feber var för hög, 40,2, för att de vågade testa Naproxentestet :( Och åter igen kommer han att missa sin inbokade cellgiftsbehandling. Cellgifterna håller cancern i schack, markörerna minskar! Men han får ju inga gifter ifall de misstänker infektion 😞
 

Så ni får ingen ny tid, utan får vänta på nästa gång? :(
För mig som utomstående och oinsatt låter det helt tokigt.

Får man upprepade infektioner så behöver man tid att hämta sig innan man kan starta cytostatika igen. I det sammanhanget är inte tre veckor så lång tid.

Det känns för övrigt väldigt onödigt att skriva som du gör till någon i en så svår situation.
 
Får man upprepade infektioner så behöver man tid att hämta sig innan man kan starta cytostatika igen. I det sammanhanget är inte tre veckor så lång tid.

Det känns för övrigt väldigt onödigt att skriva som du gör till någon i en så svår situation.
Tack för info.

Om jag skrivit något olämpligt så ber jag @prallan om ursäkt för min klumpighet :(
 
Får man upprepade infektioner så behöver man tid att hämta sig innan man kan starta cytostatika igen. I det sammanhanget är inte tre veckor så lång tid.

Det känns för övrigt väldigt onödigt att skriva som du gör till någon i en så svår situation.

Delvis KL


Kruxet är att de hittar aldrig något ursprung till febern, dvs troligtvis ingen infektion men han behandlas intravenöst med penicillin ändå. Det är antagligen sk cancerfeber, men det vet jag inte hur det behandlas då de alltid kört på penicillin.
Gifterna får han så fort han mår bra igen, det är livsfarligt med gifter + infektion. Så han behöver inte vänta på något förutom att bli feberfri.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp