Igenridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man kalla det igenridning om man rider innan sin ordinarie lektion :angel:
Iallfall blev det en trevlig överaskning att det var T som höll lektionen, gillar rida för T. Synd att hon inte har lektionstider som passar mig.

Fick samma pålle som på torsdagslektionen, hon gick lektionen innan och såg väldigt fin ut då (trots att den ryttaren inte red sååå himla bra, kändes lovande)
Under uppvärmningen fick vi vända över ridbanan för att få ordning på de vändande hjälperna. Bra uppvärmning.

Efter uppvärmning delades vi upp på volterna och fick rida runt ett litet ruter ess, normalt brukar man ju rida fram eller bakdelsvändningar i den övningen. Men nu skull vi "bara" rida hörnpassering, svårare än man tror
Sen ut på volten och jösses vad mjuk och välbalanserad lilla fröken kändes, kunde utan problem sitta ner i traven :bump:

När vi ridit öka minska volten ett par gånger gick vi ut på fyrkantspåret igen, DÄR tog mina krafter slut (skyller på att jag hade grym träningsvärk redan innan lektionen)
När mina krafter tart slut tappar jag sitsen och lilla fröken börjar springa ifrån mig. Skitjobbigt.

Många halvhalter och till slut avsaktningar senare började hon lyssna och sista minutrarna gick hon lugnt och avslappnat igen.

Hoppas hoppas hoppas att jag får henne på torsdag igen. Min ordinarie instruktör har ju en vana att byta häst på mig så fort det går bra. och i torsdags gick det ju skitbra, hmmm
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 137
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 655
Senast: Roheryn
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 393
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp