Igensvullet öga!

Bellapops

Trådstartare
I går ringde min hästskötare och berättade att hästens ena öga var helt igensvällt. Han var dock vid mycket gott humör, åt, hade ingen feber eller så. Han verkade dessutom inte bry sig om man undersökte eller pillade i närheten. I dag när jag kom dit så var ögat bara lite, lite svullet men man kunde tydligt se att det hade runnit ur det. Han verkade inte heller nu bry sig om det, jag fick kolla och pilla bäst jag ville i närheten av ögat. En stund senare hittade jag ett sår, stort som en femtiöring längst upp på pannan under pannluggen. Eller sår, det va ett sorts jack eller vad man ska säga, huden var avskavd så någon yttre påverkan har skett. Kan detta ha nån samband? Jag ska till vet i morrn för vaccinationer och tänkte be han titta på samma gång, men har ni vart med om nåt liknande? :confused:
 
Kompisens häst fick troligtvis en gren i ögat och råkade slå hål på hornhinnan. Det rann och svullnade, blev bättre några dagar för att sedan bli ännu värre. Be veterinären färga in ögat och kolla efter sår för säkerhets skull. Det gör de med en liten pappersremsa.... går skitfort.
 

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
6 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp