Ignorera nick på forum

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lampan

Trådstartare
Ignorera du andra på forum?
Vilka är orsakerna till att/om du väljer att ignorera en person?
Vilka är orsakerna till att du väljer att inte ignorera någon?
 
Nej, ignorerar inte. Har inte stött på någon som är tillräckligt irriterande, än så länge.
Alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt - att jag inte behöver hålla med är en annan historia.
Det är ju de olika åsikterna som ger en diskussion - och också nya influenser.

Sedan kan jag tycka att det blir väldigt tråkigt när användare går till personangrepp och skriver att den ena eller den andra är korkad eller en surkäring eller liknande i brist på bättre argument.

Det är rätt intressant att se hur en del diskussioner liksom fastnar pga att olika nick inte inser att man egentligen håller med varandra i sak men uttrycker sig på olika sätt och därför inte alls kan förstå varandra.
 
Trots att jag till och från diskuterar rätt flitigt på flera ställen har jag bara ignorerat/blockerat en enda person någonsin trots att jag hängt mer än 15 år på olika chatter och forum. Orsaken till det är att jag tröttnat på att irritera mig på alla argumentationsfel, att försöka diskutera med sånt kommer inte att leda till annat än huvudvärk.

Sedan finns det förstås andra personer som promenerar på mina nerver då och då men där är jag duktigare på att ignorera på egen hand vid behov.
 
Nej, ignorerar inte. Har inte stött på någon som är tillräckligt irriterande, än så länge.
Alla har ju rätt att uttrycka sin åsikt - att jag inte behöver hålla med är en annan historia.
Det är ju de olika åsikterna som ger en diskussion - och också nya influenser.

Sedan kan jag tycka att det blir väldigt tråkigt när användare går till personangrepp och skriver att den ena eller den andra är korkad eller en surkäring eller liknande i brist på bättre argument.

Det är rätt intressant att se hur en del diskussioner liksom fastnar pga att olika nick inte inser att man egentligen håller med varandra i sak men uttrycker sig på olika sätt och därför inte alls kan förstå varandra.
Jag kan bli irriterad på när vissa går på en och talar om för mig hur jag är och hur jag tänker... Upprepas det då ignorerar jag
Om någon kallar en annan surkärring så är det okey om det är befogat ;)
Ordmärkeri är lite jobbiga också, när någon hänger upp sig på ett litet ord, förvränger det och ältar det sen i varje svar...jobbigt...
Annars tycker jag också alla ska få komma till tals och det är roligt när det hettar till lite
 
Jag kan bli irriterad på när vissa går på en och talar om för mig hur jag är och hur jag tänker... Upprepas det då ignorerar jag
Om någon kallar en annan surkärring så är det okey om det är befogat ;)
Ordmärkeri är lite jobbiga också, när någon hänger upp sig på ett litet ord, förvränger det och ältar det sen i varje svar...jobbigt...
Annars tycker jag också alla ska få komma till tals och det är roligt när det hettar till lite

Det är aldrig OK att gå till personangrepp.
Att du eller jag uppfattar någon annan som "surkäring" betyder inte nödvändigtvis att personen är varken sur eller käring.
Bara att vi kanske missuppfattar vad personen skriver - precis som personen kanske missuppfattar det vi skriver.
Att börja kalla varandra för fula saker leder bara till att en diskussion inte går vidare.

Att tala om för andra hur de är - det är väl det som är att gå till personangrepp och använda fula "namn" om varandra.

Att missuppfatta är vanligt eftersom nyanserna i olika ord, eller användningen av olika ord och begrepp, skiljer sig åt i olika landsändar.
Ordmärkeri kan mycket väl komma sig av en önskan att få något förtydligat, att fel ordval leder till missförstånd.
Tycker jag.
 
Trots att jag till och från diskuterar rätt flitigt på flera ställen har jag bara ignorerat/blockerat en enda person någonsin trots att jag hängt mer än 15 år på olika chatter och forum. Orsaken till det är att jag tröttnat på att irritera mig på alla argumentationsfel, att försöka diskutera med sånt kommer inte att leda till annat än huvudvärk.

Sedan finns det förstås andra personer som promenerar på mina nerver då och då men där är jag duktigare på att ignorera på egen hand vid behov.

Jag lånar det här för att, ja. Jag vill inte ignorera någon egentligen eftersom det ju går emot meningen med en diskussion, men om någon bygger halmgubbe efter halmgubbe efter halmgubbe och sen glatt dansar kring dem till ljudet av sina egna trumpeter så har jag upptäckt att mitt tålamod tar slut efter några år.

Att jag blir irriterad på eller inte håller med någon är inte anledning att ignorera. Men om det inte går att diskutera, över huvud taget, då är ignore en bra lösning till slut.
 
Ja jag ignorerar när någon snackar för mycket skit.

Efter ett tag kan jag ta bort hen från listan om tråden dött och hen slutat störa mig men ibland ignorerar jag igen om hen inte blivit bättre.
 
Det är aldrig OK att gå till personangrepp.
Att du eller jag uppfattar någon annan som "surkäring" betyder inte nödvändigtvis att personen är varken sur eller käring.
Bara att vi kanske missuppfattar vad personen skriver - precis som personen kanske missuppfattar det vi skriver.
Att börja kalla varandra för fula saker leder bara till att en diskussion inte går vidare.

Att tala om för andra hur de är - det är väl det som är att gå till personangrepp och använda fula "namn" om varandra.

Att missuppfatta är vanligt eftersom nyanserna i olika ord, eller användningen av olika ord och begrepp, skiljer sig åt i olika landsändar.
Ordmärkeri kan mycket väl komma sig av en önskan att få något förtydligat, att fel ordval leder till missförstånd.
Tycker jag.
Jo, jag vet att det är lätt att missuppfatta vad som skrivs. Det är lätt att förstora upp det som skrivs och tolka det som ett påhopp.
Oftast tycker jag att jag hittar något tänkvärt och intressant i alla inläggen, det är en person som har tänk till (eller inte har tänkt till ) och som vill svara.
Det jag inte tål, är när någon enbart skriver i tråden för att kritisera, personen kommer inte med andra tankar eller idéer, Bara kritik mot dom som skriver Det är surkärringsfasoner!
 
Ja jag ignorerar ett par personer. Det är personer som jag har diskuterat med flera gånger och jag känner att personerna inte är öppna för att lyssna på argument utan personerna bara maler på på samma sätt hela tiden.
Jag orkar inte med deras åsikter då jag redan vet vad de kommer skriva.
 
Ja, jag har några på ignore.

Sådana som jag anser är genuint otrevliga, dito beräknande eller öppet rasistiska.
Det är för min egen sinnesfrid. Jag bara inte orkar.
Kan man se vem som ignorerar vem?
Ja varför ska man lyssna/läsa allt på nätet, när man inte gör det IRL?

Något jag kan bli litet trött på är när en person direkt går in i tråden för att gnälla över ämnet :confused:
Jag menar varför gnälla över ämnet i tråden, det är ju bara att låta bli att läsa...?
 
Kan man se vem som ignorerar vem?
Ja varför ska man lyssna/läsa allt på nätet, när man inte gör det IRL?

Något jag kan bli litet trött på är när en person direkt går in i tråden för att gnälla över ämnet :confused:
Jag menar varför gnälla över ämnet i tråden, det är ju bara att låta bli att läsa...?

Jag ser sällan eller aldrig någon som "gnäller över ämnet"? Däremot blir det ibland kritik mot oklara frågeställningar, men är det motiverat är det ju bara något som hjälper att forma en diskussion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här med artros som lever hästliv?Hur funkar det? Specialanpassningar? Vad har ni för häst?Jag har blivit diagnostiserad...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: lingonben
·
Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
778
Senast: Nepenthe
·
Mat Eftersom jag älskar Great British Bakeoff tänkte jag kolla på Hela Sverige Bakar. Och vet inte om det är just säsong 11, men deltagarna...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: Jeps
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 624
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp