Ignoreralistan?

T

T3ss

Jag trodde att om man la in folk på ignoreralistan så skulle inte dom kunna se vad jag skriver för inlägg, men det var ju tvärtom. Jag kan inte se vad dom som ligger på min ignoreralista skriver. Tycker det var lite bakvänt :( Trodde ju att listan skulle fungera som en blockering av den andra användaren, men det var ju mer jag som blev "blockad".

Om ni fattar mitt tänkande :)
 
Sv: Ignoreralistan?

Så funkar ignorering på samtliga siter jag har träffat på med den funktionen.

Även IRL är det ju så.

Om du väljer att "inte se" (alltså ignorera) en person så ser ju ändå den personen dig. ;)
 
Sv: Ignoreralistan?

På de andra två sajterna jag är medlem på så blir det så att personen man "ignorerar" inte kan se, eller skriva till mig. Så jag trodde att det skulle vara så här med :p
 
Sv: Ignoreralistan?

*kl*
Det har jag oxå funderat lite över. för på dom siter jag är på så blir det den man "blockar"/"ignorerar" som inte kan skicka till mig, eller se vad jag skriver.
 
Sv: Ignoreralistan?

Eftersom Buke är ett öppet forum så skulle det bara vara för den ignorerade användaren att logga ut för att kunna läsa dina inlägg om det funkade så som du tänker. På forum som kräver inloggning för läsning funker det dock att ha det så.

Däremot så borde det fungera att ignorerade användare inte får pm:a till personer som valt att ignorera de, gör det inte det alltså? (Jag har aldrig behövt kolla upp det, jag föredrar att veta vad folk vill säga mig.) Fast det är också lätt att komma runt, bara att regga nya nick.
 
Sv: Ignoreralistan?

Fast det går ju ändå att läsa "dina" inlägg trots ingorerafunktionen. Det är ju bara att strunta i att logga in så kan man ju läsa allt ändå!
 
Sv: Ignoreralistan?

Men jag tycker inte att personen som hamnar på ignoreralistan ska kunna öpnna mina trådar (då den är inloggad och inte ska den kunna skriva i mina trådar heller). Och inte kunna se mina inlägg som inloggad..
 
Sv: Ignoreralistan?

Men det fungerar ju inte rent praktiskt eftersom man då plötsligt inte kan följa med i trådarna bara för att andra har satt upp en på sin ignoreralista, kanske utan att man själv har en aning om varför.
 
Sv: Ignoreralistan?

På tal om ignore, om man ignorerar nån i chatten, så blir den personen informerad om detta, och man kan samtidigt skicka ett meddelande till den som man vill ignorera.

Lek med tanken att Ulla-Britta ignorerar mig, varje gång hon då kommer in o chatten och jag är där, får jag en ruta om att hon har ignorerat mig.

Tanken med ignore är ju att man inte ska reta sig mer på en spec. person. Nu blir det tvärtom, man blir påmind om ignore hela tiden och den som blir iggad, kanske tar illa vid sig och kan då börja skicka massa ignore mess till den stackarn som bara ville ha lite lugn och ro.

Sen har jag för mig att det var problem med att ta bort ignore funktionen igen...jaja, chatten är kanske inte högt prioriterad, men om en rastlös programmerare vill ha nåt att klura på så är detta ett bra alternativ. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ignoreralistan?

Men om det finns nån person som kollar varenda liten bokstav jag skriver här..
Riktigt Söker igenom hela min profil och inläggslista. Dagligen. .
Finns det inget att göra emot det?
Jag "surfar osynligt" nu iaf.. DET är en mycket bra funktion tycker jag.
 
Sv: Ignoreralistan?

Det enda DU kan göra i så fall är väl att be personen ifråga att låta dig vara ifred. Gör inte denne det så får du väl göra en polisanmälan.

Precis på samma sätt som ute i samhället :idea:
 
Sv: Ignoreralistan?

Njaa... så drastiska åtgärder ska väl inte behövas..
Tänkte väl mest om det inte fanns nån motsatt funktion emot Ignorera.
Men då vet jag det.. Thanx! :bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 092
Senast: Luff
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer inte håg varför jag blev medlem här men det var iallafall flera år sen. Och jag har tänkt lite på det idag och att bukefalos...
Svar
18
· Visningar
1 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp