T

Tess_

Visst finns det väl nåt som heter IH ? Vad är det för skillnad på IH och NH ?
Tacksam för svar !
/Tess
 
IH är samma som MH ;)
Näää, jag vet inte , men IH skulle JAG tro är Individual Horsemanship :idea:...och DET är nåt jag iallafall gillar :)
 
Har inte hört om IH förut men däremot EH, men tyvärr minns jag inte vad EH stog för dock. Etablerad hästhållning kan det ha varit, tror det var Marthas ord på den hästhantering som bla. finns på ridskolor osv.

IH? Intelligent Hästhantering, instinktiv hästhållning...

Var hörde du ordet IH?
 
Ja, det vore ju kul. :D Hur som helst så verkar det där med intelligent horsemanship vara en slogan, och det är NH har jag fattat det som. Lite kul sida i allafall med kunniga och trevliga mänskor i forumet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: Trott
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Tilly_85
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Ponylove
·
Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp