Ihopsättning av katter

fijja

Trådstartare
Har köpt en kattunge, har en hona redan på 1,5 år. Båda bengaler.
Kattunge är 13 veckor.
Daphne (vuxen ) är rasande över ungen och skulle spöa upp den om hon fick chansen. Lilla är rädd o fräser tillbaka såklart.
Daphne är lyhörd på mig så de har kunnat titta på varandra i samma rum, men med fräs och spott som följd. Hade jag gått ut hade ungen åkt på sig en omgång.
Nu sitter Lillan i ett eget rum med en hemmasnickrad gallerdörr och Daphne går utanför och är otrevlig.
Lillan kom i går och jag har väldigt god kontakt med uppfödaren, ger det inte med sig så får jag lämna tillbaka men jag vill så gärna att det ska fungera.
Har beställt Feliway friends.
Är det någon som har haft samma situation? Rasande katt me. Att det gick tillslut?
Känner för Lillans skull att man kan ju inte försöka hur länge som helst heller.
Är möjligen något bättre idag men fortfarande stryk-varning.
 
Det går bättre! Daphne skrider omkring som en drottning hemma och Lillan leker och busar men blir rädd om de kommer för nära varandra. Då blir det lite fräs och spott men Daphne går därifrån ganska lugnt. Har dom isär när de är obevakade så det inte händer ngt då men har stort hopp om att det ska gå fint!
Bild på lillan. Snöbengal, blåögd 🥰
 

Bifogade filer

  • 45C0281D-5DDE-4330-914E-0DE665D6395F.jpeg
    45C0281D-5DDE-4330-914E-0DE665D6395F.jpeg
    283,8 KB · Visningar: 32

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två tanter på 10 och 11 år hemma sedan tidigare, och ska nu ta över två honor på 6 och 9 år. Mina katter har ingen vidare...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Jag har en 9-årig Bengalhona sen drygt 3 år tillbaka. Hon är en omplacering från uppfödare där hon tidigare varit i avel. Det jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 212
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Vi har 3 katter. En av dom har vi haft sen hösten 2010 då hon var unge. Hogger är 3 nu, innekatt, ej kastrerad. Sedan har vi...
Svar
1
· Visningar
1 147
Senast: Mia_R
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 704
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp