Ikea, byta defekta varor

MittNyaJag

Trådstartare
Var på ikea för en månad sen eller så och shoppade. När jag kom hem och byggde ihop min malmbyrå visade det sig att "överskivan" var kantstött och spotlightsen jag köpt pajjade när jag satt i kontakten i väggen.
Mailade till IKEA och fick till svar att "Du får naturligtvis byta dina defekta varor hos oss.
Du kan ta med dig din defekta delen på din vara tillsammans med kvittot till Byten & Återköp på
varuhuset så byter vi ut den delen åt dig där. Likaså med lampan."
Ska jag skriva ut mailet och ta med mig, tillsammans med delar och kvitto?

Jag och min svågers tjej tänkte åka till Ikea imorgon så nu ska jag väl till att montera isär byrån... Men visst måste det innebära att jag bara behöver ta med mig delen jag vill byta? Spotlightsen ska jag oxå montera ner och packa ihop. Måste man ha dem i orginalförpackningen? Jag har en del av kartongen kvar men inte allt, och jag har ingenting kvar av pack-materialet från byrån.

Någon som har erfarenhet av att byta trasiga grejjer på ikea? Jag har aldrig haft behovet så jag vet inte riktigt hur det går till. :angel: :)
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

Ikea är rädd om sina kunder så de fixar det där utan knussel :) Jag lämnade tillbaka en lampa som gick sönder när jag skulle sätta upp den, de tittade inte ens på den och jag fick alla pengarna tillbaka. Du lär inte behöva ta med utskrift på mailet men givetvis kvittot och de skadade artiklarna.
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

låter bra det. :)
Det gick lättare än jag trott att ta loss den översta skivan på byrån. *phu*
Nu ska jag väl bara städa ur bilen så jag får plats med skivan i den...
Om jag inte ska stjäla brors bil kanske... :angel:
Svågers sambos bil är nog för liten så där går den nog inte in...

Svågers sambo förresten, OT, blir hon oxå en svägerska till mig eller blir hon bara min sambos brors tjej?
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

Jag råkade ut för något liknande; köpte en garderob/klädskåp och på takbiten var det en gigantisk repa. Såklart hade jag köpt det där skåpet på ikea-långt-borta... ringde iaf och fick utan problem en ny takskiva hemskickad, gratis såklart. Det enda de behövde var nåt nummer på paketet och nåt på kvittot.
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

Har aldrig hört om någon som har haft problem med att byta varor på ikea. Jag har bytt runt 10 saker när vi byggde om köket, och det har alltid gått bra att bara ta med varan och kvittot.
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

Jag köpte en byrå för några år sedan, den var kantstött. Ringde IKEA och sa som det var. De sa då att jag skulle komma och byta. Det var dock väldigt krångligt för mig att åka tillbaka. Så de skickade ut en lastbil med en ny byrå som kom ut till mig. Mycket bra service :D.

:laugh:
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

Håller med, aldrig haft problem med att byta/returnera på Ikea trots ganska osnyggt upprivna förpackningar etc...
 
Sv: Ikea, byta defekta varor

*kl*

Det givk finfint att byta både bänkskiva och lampa. :)

En riktigt trevlig eftermiddag. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp