mars

Trådstartare
Jag skulle vilja se massor av bilder på Ikeas kök bodbyn. I både grått och vitt. Vad har ni för färg på bänkskivor, golv mm.
Är det mycket tåligare att ha det i grått än vitt? Känns det vita vitt eller går det lite mycket åt smutsvitt/gult?
 
Jag hade det tidigare i min lägenhet. Älskade de vita luckorna :love: hade absolut kunna tänka mig ha det igen.
Hade 2-stavig ekparkett och bänkskiva i ek. Rostfria vitvaror och grått kakel. Valde 30x60 plattor och hade dem stående för att slippa så många fogar som lätt blir missfärgade av fett och annat stänk.
Upplevde dem som vita! Hade nordsjö-vit väggfärg dessutom.
Bilden är gammal och tagit i panoramaläge så den kanske kan se lite lustig ut. Bor inte kvar så jag kan inte ordna bättre tyvärr.
066FFCDB-4804-4FAC-8481-C4C4CFAB6D73.jpeg
 
Så fint. Vill absolut helst ha vitt. Och har tänkt bänkskivor och golv i mörk ek. Men kände lite oro för att det skulle kännas smutsvitt. Men ser ju verkligen inte ut så. Har sett flera gråa i verkligheten med svarta bänkskivor o det tycker jag blir för mörkt. Skulle gärna se något grått med ljusare detaljer runt om. Skulle grått kök funka med bänkskivor i ek? Bortsett från att det ev känns mörkt.
 
Så fint. Vill absolut helst ha vitt. Och har tänkt bänkskivor och golv i mörk ek. Men kände lite oro för att det skulle kännas smutsvitt. Men ser ju verkligen inte ut så. Har sett flera gråa i verkligheten med svarta bänkskivor o det tycker jag blir för mörkt. Skulle gärna se något grått med ljusare detaljer runt om. Skulle grått kök funka med bänkskivor i ek? Bortsett från att det ev känns mörkt.

Vi har grått med bänkskivor i eeeh... inte ek, men var det kanske bok? Ljusa är de i alla fall. Jag gillar det gråa och tycker vårat kök blev rätt mysigt och inte för mörkt.
E820864F-1AB0-4DF7-8BF3-1B2F2759A218.jpeg
 
lamia snyggt. Kan absolut tänka mig även grått om det inte är svarta detaljer i övrigt. Får gärna komma massor av bilder.
 
I dag köpte vi delar till matrummet i Bodbyn, grått. Om jag kommer ihåg ska jag fota åt dig när vi är klara.
 
Grå bodbyn.
(Valde bort överskåp i vårt lilla kök. Blev jättebra! )
Grå sidebyside, diskmaskin med bodbynlucka.
Ekbacken betongfärgad bänkskiva.
Ekfärgat golv- så träfärgat, vita väggar bakom diskbänk osv, vit bröstpanel med grå medaljongtapet resten. Vitt tak.

Själva skåpen är vita inuti,

Har uppvärmningen-vedspis i köket, där är det kaklat med svart.

Älskar det gråa, blir inte lika synligt smutsigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
258
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
649
Senast: nyttnick
·
Hemmet Hej Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 491
Senast: Bison
·
Hemmet Jag vill göra om lite av mitt möblemang i samband med flytt. Jag inspireras bland annat av inlägg i grupper som Återbruka mera och...
Svar
7
· Visningar
774
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp