Bukefalos 28 år!

IKEAs golv?

lady_vip

Trådstartare
Vi har ett fuktskadat parkettgolv i vårt vardagsrum och jag tänkte få föreningen att betala det, men OM de inte gör det så har jag kollat så smått på IKEAs olka golv.

Hur är TUNDRA? Är det slitstarkt öht? Blir ju väldigt billigt.

Deras andra KVIST och BALK?

Vi har nämligen 4 olika golv i kök (tror det är ett mörkare TUNDRA), hall (grått laminat), sovrum (vitt laminat) och vardagsrum (vanlig stavparkett i ek, tyvärr fuktskadad). Och 4 olika golv blir lite rörigt, så jag vill lägga om hallens golv också om vi lägger om vardagsrummet. Kökets golv är ganska nylagt och om vi renoverar köket lägger vi in klinker istället sen.

I sovrummet har jag kollat på någon form av "matta", sambon är dammallergiker, men IKEAs MORÄN verkar ju häftigt:D Det är sisal om jag fattat rätt, ngn som har testat?
 
Sv: IKEAs golv?

Vi har tundra från IKEA i både sovrum och kök. Antikutseende tror jag den heter. Tycker den är jätte snygg. I sovrummet tycker jag att det är jätte bra. MEn i köket hade jag velat haft ngt lite merslitstarkt. Har redan lyckats få två "hål" eller vad man ska säga i köket, efter tappade grejor. Men dom är riktigt snygga och trevliga att gå på! :)
 
Sv: IKEAs golv?

Du får nog se till att skaffa något slitstarkare, definitivt om du har hund.. ikeas golv är inte direkt kända för att stå emot så mycket.. man får lite vad man betalar för dessvärre.
 
Sv: IKEAs golv?

Tänkte det:D

Vi har Pergo i köket, det verkar tåla det mesta...

Trä eller laminat?
 

Liknande trådar

Hemmet I mars ska jag flytta från ma hoodz i förorten in till en lite större etta mitt i smeten inne i stan. Eller i alla fall närmare smeten...
2
Svar
31
· Visningar
13 446
Senast: Stereo
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 536
Senast: cherie
·
Hemmet Det börjar bli dags att fundera över hur vårt gamla badrum ska se ut nu. :o Det gamla ska rivas ut under sommaren och i höst ska det...
Svar
15
· Visningar
13 962
Senast: majola
·
Hemmet I maj ska vi flytta till nytt, en 3a på 70 kvm i ett hus byggt på 50-talet. I alla rum utom vardagsrum och badrum ligger fula...
Svar
11
· Visningar
10 598
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp