Bukefalos 28 år!

Ikonerna på skrivbordet skuggade

I

iii

Ikonerna på mitt skrivbord har blivit skuggade, som att de är markerade. Hur får man bort detta?
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Ingen som vet vad det kan vara och hur man får bort det?
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Hmm.. har haft det så ja med.. men kommr tyvärr inte ihåg hur man tar bort det. Men testa att trycka på högerknappen på skrivbordet o sen egenskaper. sen utseende. o sen avancerat.. kanske hittar du det där..
Eller ngnstans i kontrollpanelen... Ska fortsätta leta sj o skriver när ja vet :)
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Asså jag hittar det inte. Hittade så man kan ändra färgen på ikonerna genom att högerklicka på egenskaper men jag får dem inte till genomskinliga:(
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Hmm... Testa att gå in i Kontrollpanelen -> System -> Avancerat och under Prestanda klicka på Inställningar. Bocka i Visa skuggor för ikontext på skrivbordet om det inte är ibockat redan nu.
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Hmm... Testa att gå in i Kontrollpanelen -> System -> Avancerat och under Prestanda klicka på Inställningar. Bocka i Visa skuggor för ikontext på skrivbordet om det inte är ibockat redan nu.

Okej men när jag går in på kontrollpanelen så hittar jag inte "system".
Kan ju tillägga att jag har windows XP om det hjälper
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Okej men när jag går in på kontrollpanelen så hittar jag inte "system".
Kan ju tillägga att jag har windows XP om det hjälper

system ska finnas där.
Ikonen till System ärd två datorer. en längst fram med ett rött streck elelr va det nu heter..
 
Sv: Ikonerna på skrivbordet skuggade

Ah, du får nog välja "växla till klassiskt läge", alternativt trycka Win+Break
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte en massa ikoner till min iphone men det var inte alls som jag trodde utan istället för att funka som vanliga ikoner måste man...
2
Svar
20
· Visningar
1 511
Senast: Lyan
·
Fritid Jag har just börjat måla lite i datorn med Krita. Jag har nyss gjort en målning i flera olika lager. Trots att jag sparat bilden är nu...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: tuaphua
·
Tjatter Försöker lära mig teckna ansikten men det går sådär. Det blir så platt trots att jag försöker skugga och sas bygga upp det. Någon som...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Mirre
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 687
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp