Illaluktande diskmaskin

sthu

Trådstartare
Vår diskmaskin stinker avlopp. Vad kan vara fel och vad kan vi göra?

Maskinen är 1 år gammal. Filter rensat, salt påfyllt. Har torkat ur alla vrår jag kommer åt och kört på varmaste programmet men det stinker ändå..
 
Rengöring har jag inte kört, alltid tänkt att det mest är ett sätt att tjäna pengar på konsumenterna :angel:
Kanske ska införskaffa en flaska och testa.

Spolarmarna har jag inte tagit loss, vet inte hur man gör :o
 
Rengöring har jag inte kört, alltid tänkt att det mest är ett sätt att tjäna pengar på konsumenterna :angel:
Kanske ska införskaffa en flaska och testa.

Spolarmarna har jag inte tagit loss, vet inte hur man gör :o
Häll i lite ättika och kör ett program kanske :idea:
 
Den rengöring jag har är pulver i påsar, gör avfettning, avkalkning samt rengöring. Jag har provat med bara ättika också men tyckte inte det blev lika bra. Ang flaskan så kanske du tänker på spolglans? Eller så finns sån rengöring på flaska också, inte vet jag :D

Ang spolarmarna så vet inte jag heller, var maken som gjorde det här när vi var tvungna att kolla igenom maskinen.
 
Den rengöring jag har är pulver i påsar, gör avfettning, avkalkning samt rengöring. Jag har provat med bara ättika också men tyckte inte det blev lika bra. Ang flaskan så kanske du tänker på spolglans? Eller så finns sån rengöring på flaska också, inte vet jag :D

Ang spolarmarna så vet inte jag heller, var maken som gjorde det här när vi var tvungna att kolla igenom maskinen.

Nä jag tänker på rengöring i flaska som man lägger i maskinen.
Påsar har jag aldrig sett! Så olika det kan vara :D Ska kolla i affären vad de har.
 
Vår diskmaskin stinker avlopp. Vad kan vara fel och vad kan vi göra?

Maskinen är 1 år gammal. Filter rensat, salt påfyllt. Har torkat ur alla vrår jag kommer åt och kört på varmaste programmet men det stinker ändå..
Diskmaskiner klarar sig inte på att bara köra tomma program. Du behöver köra rengöring med jämna mellanrum..

För egen del hade jag lite bekymmer med smuts på disken efteråt. Använder Oceans maskindiskpulver. Köpte Yes Platinum och vips så var disken blank och ren igen.....:o

I övrigt har jag haft god hjälp av tabletter jag köpt på lokala vitvarubutiken.
 
Jag rengör diskmaskinen med bakpulver, ytterst lite på botten och kör på varmaste programmet. För min maskin blir detta bäst resultat, utöver att då även skura lister, spolarmar och allt annat som kan gömma smuts :)
 
Köpte tabletter idag. Hoppas de hjälper! Det stinker i hela köket när man öppnar maskinen :yuck:
 
Fast det där tycker jag låter MÄRKLIGT. Det är inte någon slags felkoppling, så att du faktiskt får upp avloppslukt från avloppet då genom diskmaskinen?

Den ska vara rätt inkopplad. Det började lukta först för nån vecka sen, var det fel borde det väl börjat rätt omgående?
Fast nu när du säger det slår det mig att det står vatten där man fyller på salt och det ska det väl inte göra?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 773
Senast: Jeffery
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
1 714
Senast: MiniLi
·
Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: Ramona
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp