illamående? gravid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moe

Det är ju vanligt att man är illamående på morgonen då man är gravid men hur vanligt är det att man är illamående exakt hela tiden? Alltså från det att man kliver upp till det att man går och lägger sig.
 
Sv: illamående? gravid?

Jättevanligt. Det där med "morgon"-illamående är bara en skönskrivning. Jag var illamående i 3 månader i sträck.

Själv har jag givit upp kaffe. I början tyckte jag att det var äckligt och luktade hundbajs men numera luktar det gott. Ändå mår jag illa om jag bara dricker en matsked. Prova att sluta med kaffe och se hur det går.

Alla råd om att äta en skorpa innan man stiger upp och sådana saker bet inte på mig. Men kaffet var lösningen.

Fny
 
Sv: illamående? gravid?

Jag vet tre graviditeter som haft detta förlopp, mina egna...
Speciellt vanligt är det inte det tror jag har egentligen bara träffat en som haft det lika jobbigt med illamående.
Jag hade dock den "fördelen" att jag slapp spy.
 
Sv: illamående? gravid?

Jag vet ju inte alldeles säkert att jag är gravid men det verkar ju aningen misstänkt att det skulle vara så, speciellt eftersom jag mått illa konstant i några dagar nu. Mensen borde ha kommit för 2 veckor sedan också men den brukar vara lite oregelbunden ibland så det i sig är inget konstigt. Måste nog gå och köpa ett test för att vara på den säkra sidan. Usch vad jag blev nervös nu :crazy: .
 
Sv: illamående? gravid?

Vill du vara gravid eller är det lite ovälkommet? Det kan ju bero på hur man tar det.

Själv trodde jag att jag hade vinterkräksjukan som gått överstyr. När det sen utvecklades till insomnia och psykbryt, och mensen inte kom gick det upp ett ljus!

Fny
 
Sv: illamående? gravid?

Vet inte hur vanligt det är, men jag vet att jag mådde illa hela min graviditet från morgon till kväll och natt. Fick inte behålla mycket mat heller....efter förlossningen vägde jag ett par kg mindre än innan. Kommer ihåg de utlovade det går över vid 3:e månaden. Gravid är jag igen lika långt gånget som du ev. är och illa mår jag redan.
 
Sv: illamående? gravid?

Hade lovat mig själv att inte skaffa barn förrän jag har en riktigt stabil ekonomi och som det är nu verkar det som att jag blir arbetslös f.r.o.m. juli så det är kanske lite ovälkommet. Abort ligger nog närmast till hands även om det känns lite sådär det också. Har även en lägenhet som är i minsta laget fast det är väl iofs det minsta problemet eftersom den går att sälja.

Har haft väldiga humörsvängningar som jag skyllt på pms men då mensen aldrig kom blev jag lite osäker. Och jag som aldrig haft finnar i hela mitt liv fick flera stycken i ansiktet, kanske det har något med detta att göra också.

Imorgon ska jag se till att komma iväg till apoteket och köpa ett test och visar det sig vara negativt måste jag väl pallra mig iväg till doktorn ändå om illamåendet håller i sig.
 
Sv: illamående? gravid?

tja en kompis har varit illamående hela dagarna i 8 månader nu, om det är någon tröst ;) ...

Att det ofta är på morgonen är väl att blodsockerhalten är låg väl eller nått sådant... om det sen är vanligt att det håller i sig vet jag dock inte :smirk:
 
Sv: illamående? gravid?

Att lägenheten är liten tror jag inte du behöver bekymra dig om. Bebisar gillar att vara tillsammans. Det andra är väl mer viktigt i så fall. Ingen bebis mår ju bra av en förälder som hela tiden oroar sig för att få vardagsekonomin att funka.

Jag är gravid i 8:e månaden, och blir också arbetslös i augusti, då mitt deltidsjobb tar slut. Jag vet inte hur det ska ordna sig, men jag har längtat efter mitt barn länge (det inte bara hände om man säger) och då är ju läget ett helt annat.

Hur det än blir så önskar jag det bästa för dig och att du kan ta ett beslut som passar dig och din situation. Du kan väl berätta när du vet?

Fny
 
Sv: illamående? gravid?

Jahaja testet var ju såklart positivt :smirk: . Så vad händer nu? Ska ringa och boka tid på vårdcentralen imorgon och jag antar att man gör ett nytt test där för att vara på den säkra sidan.
 
Sv: illamående? gravid?

Ja, jag vet inte om du vill veta det men de där testen är väldigt säkra. Doch tycker jag att du ska boka tid på vårdcentralen så fort du kan för att prata igenom vad det innebär och vad du ska göra. Lycka till!

Fny
 
Sv: illamående? gravid?

Man brukar lita på testen, och inte göra något nytt.

Däremot så får du väl prata om du vill behålla det eller inte. Vill du behålla det så bokas det tid för inskrivning på MVC runt v 10 och därefter är det dom som har hand om dig. Vill du inte behålla det så tror jag att det är MVC ändå som har hand om abort etc, men det är jag inte säker på då jag aldrig varit med om det personligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 574
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
763
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 917
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 714
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Relation / paus
  • Arbetsintervju
  • Swisha en främling?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp