Bukefalos 28 år!

Illamående

Enya

Trådstartare
Nu får jag stoppa i mig antibiotika, Amoxicillin, och se glad ut, men har märkt av ett gräsligt illamående som tagit form i min kropp. Alltså, det känns som om jag skulle behöva kräkas upp inte bara maginnehållet utan också tarmarna osv så det känns rätt pissigt just nu. Jag är inte alls van vid illamående i den här mängden så här kraftfullt.

Någon som har ett väl beprövat knep mot illamående? Det finns ju tabletter mot det på Apoteket, kan det hjälpa? Jag tänkte testa, men har ju inte något sådant NU. Men vad kan jag själv ordna med till dess jag kommer dit? Det finns olika tips ju men vad funkar? Om ens något? Det är många timmar tills jag kommer till ett Apotek i morgon känns det som...
 
När jag blev illamående pga läkemedel gjorde jag som mina gravida kollegor och åt lite men ofta, det hjälpte faktiskt lite.
 
Det får jag testa!
Jag hatar visserligen att äta, men inte lika mycket som jag hatar illamående och att kräkas.... Haft svårt att sova i natt för varje gång jag rört mig har världen snurrat, när jag var på toa tänkte jag hela tiden "det går bra, det går bra" tills jag behövde kräkas, då hastade jag därefter snabbt in i säng igen för att slippa fler liknande episoder. Har petat i mig en knäckemacka utan något på, brukar ju inte äta frukost men tänkte att det kunde ge magen lite lugn och det verkar som om det har lugnat sig lite. Jag kommer få släpa med mig en liten matsäck med lite Loka och knäckemacka i dag med andra ord! :D
10 dagar med detta? Säg att det bara är i början man mår skit!!! :yuck: Och snälla säg att illamående tabletterna, som jag inte ens minns namnet på, testade dem när jag var gravid och det är ju ett par tre 12 år sedan nu, hjälper!!! :D
 
Jag brukar också må illa av antibiotika. Det som hjälper mig är att samtidigt ta probiotika, så kraftfulla jag kan hitta i så hög dos som möjligt.
 
Tugga tuggummi! Det kan hjälpa!

Annars i läkemedelsväg så funkar postafen eller calma skapligt bra tycker jag.
Tack för svar alla!

En vän hade, tror det heter Postafen, två tabletter, som jag fick att testa innan jag köper, för att se om de funkar. Kan säga att än har jag inte märkt någon skillnad... :cry:

Tuggar tuggummi nu i alla fall och har i dag ätit lite men ofta. Tror det är det som har hjälpt bäst. Illamåendet är värst på kvällen kan jag konstatera, eller så funkar "lite men ofta"metoden bättre dagtid än kvällstid för just nu gör kroppen sin åsikt hörd igen, som i går kväll och natt.

Nåväl, får se om det går över snart!
 
Tycker det kan lindra något att tugga på ingefära.
Det visste jag inte! har dock hört om att man kan göra te på det, men jag har testat det när jag var gravid och det smakade så illa så det fick min mage att vända sig ut och in av bara det! :D Inte konstigt med tanke på att jag faktiskt inte alls gillar ingefära egentligen!
 
Det får jag testa!
Jag hatar visserligen att äta, men inte lika mycket som jag hatar illamående och att kräkas.... Haft svårt att sova i natt för varje gång jag rört mig har världen snurrat, när jag var på toa tänkte jag hela tiden "det går bra, det går bra" tills jag behövde kräkas, då hastade jag därefter snabbt in i säng igen för att slippa fler liknande episoder. Har petat i mig en knäckemacka utan något på, brukar ju inte äta frukost men tänkte att det kunde ge magen lite lugn och det verkar som om det har lugnat sig lite. Jag kommer få släpa med mig en liten matsäck med lite Loka och knäckemacka i dag med andra ord! :D
10 dagar med detta? Säg att det bara är i början man mår skit!!! :yuck: Och snälla säg att illamående tabletterna, som jag inte ens minns namnet på, testade dem när jag var gravid och det är ju ett par tre 12 år sedan nu, hjälper!!! :D
Till åksjuka resenärer ombord på X2000 när jag jobbade där för många år sedan så sades vatten med citron i tillsammans med knäckebröd utan smör och pålägg kännas lite bättre.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 574
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 382
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 988
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Alltså jag håller på att bli galen på mig själv... Lång historia kort, jag röker inte, dricker inte kaffe och nästan ingen alkohol. Men...
2
Svar
30
· Visningar
2 579
Senast: durachiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp