Bukefalos 28 år!

Illamående

K

Kabelsko

Idag var vi in till grannorten för att köpa färg till traktorn och då passade jag på att tvinga sambon att köpa en present åt mig. Så nu har jag fått två armband!
:rofl:
Jag släpade alltså med honom in på apoteket och köpte seaband...
Det verkar faktiskt som det hjälper litegrann.
Någon som har egna erfarenheter av det?
Jag ger det en chans iaf. Har haft några riktigt jobbiga dagar här nu då ryggläge i soffan har varit det som gällt för att hålla blodtryck och mage på rätt plats.
Kräktes tom i morse, för första gången... Blir spännande att se hur kvällen blir. Jag brukar oftast må som värst på kvällarna...
Jag känner mig iaf inte särksilt orolig över att bebben mår dåligt för så som jag mår kan h*n inte göra annat än må bra. ;):grin:
 
Sv: Illamående

Jodå jag minns mycket väl hur jag blängde på mina armband samtidigt som jag fontänspydde i toan:crazy:.

Ändå vågade jag inte ta av dem för tänk om det blev VÄRRE! Som att det kunde bli värre...:eek:
 
Sv: Illamående

För mig hjälpte ingenting. Jag har mått konstant illa från v 7 och frammåt och det börjar så sakteliga avta nu (v 12). Jag har varit sjukskriven och legat på soffan och spytt i nästan 6 veckor =)

Armbanden fungerade ingenting, postafen kräktes jag upp (och om jag inte gjorde det fick jag kramp i magen), lergigan fanns inte att få tag på (slut hos tillverkarna), ingefära fungerade inte...

Mitt blodtryck sjönk väldigt mycket, en bra dag spydde jag bara fyra gånger (!) och jag har gått ner fyra kilo. Det är värsta bantningskuren att vara gravid (åtminstone de första tre månaderna!).

Jag hoppas verkligen att du inte får det lika jobbigt som jag. Det har varit ett rent helvete. Och jag hoppas innerligt att det ger med sig för mig nu (har bara kräkts en gång idag).

//Julia
 
Sv: Illamående

Usch, nej så illa har jag det inte. Inbillar mig att armbanden hjälper lite iaf men har inte lust att resa mig från soffan. Det känns rätt skönt just nu att jag inte har något jobb... Även om jag hade behövt pengarna så är det skönt att få vara hemma och vara slö...
Idag har jag kännt mig väldigt unken i munnen. Vet inte om det beror på tuggummina jag köpte för att ha någonting att tugga på...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 445
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Nu behöver jag lite bollplank och nej gravid är jag inte :-) I söndags hade jag ont i hela huvudet. Brukar inte ha det så ofta utan har...
Svar
8
· Visningar
4 524
Senast: Karma
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 885
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp