Illusion 528

W

wintersnowdrift

Jag stamforskar åt en kompis och har extremt svårt att finna information om Illusion 528. Stam osv har jag, men vad har han åstadkommit i aveln? Hade han själv några tävlingsmeriter?

//Kristin
 
Här har du två avkommor till Illusion:

Olliver
olliver.jpg


Encephalon (död 23/1 -04)
vackranc.jpg


*puffar upp denna tråd* för jag vill också gärna veta mer om Illusion!!
 
Du är som ett levande uppslagsverk när det gäller halvblod!
 
Tack! :)

Kan tillägga att Illusion t o m 1991 (sista året han var i aveln) lämnade 43 stamboksförda ston, 15 diplomston, 3 avk i msv B hoppning och 2 avk i msv B dressyr.
Till och med 1990 hade han betäckt 606 ston.
 
Sv: Illusion 528

Jag har en valack efter Illusion!
Something New heter han. U: Mariana
En otroligt speciell häst med hjärta av guld!
Han älskar att göra rätt och skulle utan att tveka göra allt man bad honom om till om han så föll ihop!
Hans förra ägare tog honom som halvåring, och har lärt honom allt från western till svår dressyr! gör byten i varje,trampar osv.
Så att Illusion inte skulle ha någon högpresterande avkomma stämmer inte enligt mig!

mvh sophie
 
Sv: Illusion 528

Jag red en fantastiskt trevlig liten skimmelmärr under några år, som var efter Illusion, med arabblod på mödernet.
Hon var pigg och alert, riktigt bra ridbarhet, men hon var liten knappt 155 vill jag minnas.
Hon tävlades aldrig men hoppade bra, jag har fina minnen efter roliga terrängritter och hubertusjakter med henne.
 
Sv: Illusion 528

Har hästen placerat sig i svår dressyr?
Annars kan den inte räknas som högpresterande även om den kan göra rörelserna.
 
Sv: Illusion 528

Har hästen placerat sig i svår dressyr?
Annars kan den inte räknas som högpresterande även om den kan göra rörelserna.

Hon som ägde honom innan mig tävlade en del western, men domarna tyckte att han var "för mycket tysk dressyrhäst" därav inga super placeringar.. men rörelserna var det inga fel på! Dressyrtävlandet blev inte av! pga tid/intresse.
Så på det sättet har han ju inte fått prestera nåt innom dressyren eller hoppningen tävlingsmessigt!

Jag ska tävla honom senare till sommarn i dressyr, så vi får väl se hur det går!

mvh/sophie
 
Sv: Illusion 528

Träffade en jättetrevlig fux e. Illusion i Haninge för en massa år sen. Den gick inga höga klasser, men var en vacker och trevlig häst. Tyvärr kommer jag inte ihåg namn eller ägare eller resten av stammen. Den hade lite vita tecken om jag kommer ihåg rätt.
 
Sv: Illusion 528

Tyvärr så är det så att endast officiella tävlingsresultat räknas. Många hästar kan svårklassrörelser men behöver för det inte vara konkurrenskraftiga på den nivån. Jag har själv en som kan det men som ändå inte skulle kunna hävda sig högre än omkring medelsvår B dressyr.
 
Sv: Illusion 528

Tyvärr så är det så att endast officiella tävlingsresultat räknas. Många hästar kan svårklassrörelser men behöver för det inte vara konkurrenskraftiga på den nivån. Jag har själv en som kan det men som ändå inte skulle kunna hävda sig högre än omkring medelsvår B dressyr.

Det har du ju såklart rätt i, men det är ändå inte alla hästar som klarar eller har anlag för att kunna göra fina, svåra rörelser! att kunna utföra det i sig ser iallafall jag som en prestation! Sen prestationer tävlingsmessigt är ju som du säger en helt annan sak.

mvh / sophie
 
Sv: Illusion 528

Elvira efter Illusion-Dragon gick MSV A fälttävlam i mitten av 90-talet, jag tror att hon fick ett par placeringar i dom klasserna..
 
Sv: Illusion 528

Slänger in två bilder jag nyligen knäppt på underhästen! :)
ska försöka få till ridbilder så småninom!
Bilder%2FBild048.jpg
Bilder%2FBild038.jpg
 
Sv: Illusion 528

NU LÄGGER JAG IN DEN HR TEXTEN I RÄTT TRÅD:o Hinner inte läsa igenom hela tråden, men hittade lite anteckningar angående ILLUSSION i mina gamla papper igårkväll.
han godkändes i verden -74, såldes till sverige, godkänd här -75.
Betäckte som 3 åring 102 ston här- vilket var väldigt mycket eftersom detta var innan seminverksamhetens tid!
Han var AB premierad när han togs ur avel -91, hade då 43 registrerade döttrar varav 14 belönats med diplom.
 
Sv: Illusion 528

Stoet Surprise e. Illusion 528 u.Cosima eu Cosmos xx tävlade körning med Berton Larsson, Åstorp. Bästa placering tvåa SM enbetkörning.
Ett litet energiskt sto med en massa temperament.
Hade henne till låns i två år på 80 talet.
 
Sv: Illusion 528

hade en till bild i telefonen, så jag slänger in den också! :)
Bilder%2FBild008%20%282%29.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästvård Finns det någon som haft någon form av hjärntumör eller dyl på sin häst? Hur kollar man det? Om man ens kan kolla upp det. Gäller en...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 089
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Tänkte försöka slå slag i saken att börja tänka mer seriöst på att skaffa hund antingen i slutet av detta år eller 2024. Uppvuxen med en...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 880
Övr. Katt Är det någon som har koll på vad som händer om en säljare/uppfödare får information som gör att denna inte vill genomföra köpet och en...
Svar
4
· Visningar
1 287
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp