Bukefalos 28 år!

Ilsken hund....

Hera

Trådstartare
Jobbar i ett stall där min arbetsgivare hyr gården av en annan familj. Familjen har en rottis som inte är så intresserad av människor. Jag har varit ledig ett par veckor och var där första gången idag. Jag hade varit där i flera timmar och så hade även hunden, hon måste ha sett mig tidigare under dagen.....

Jag kommer gåendes över gårdsplanen och hör bara hur hunden komma rytandes imot mig. Hon hoppar runt mig och gör flertalet utfall.

Tanken som slog mig var:
- Vad gör jag om hon inte slutar och ger sig på mig på riktigt???

Jag stod still och försökte prata med henne, men hon var inte kontaktbar...vi känner ju varandra. Fattar ingenting....
 
Sv: Ilsken hund....

Har hunden någon lydnad hade ja rytit till hunden ett skarpt Nej..
Man får aldrig visa rädsla för en sånn hund..Mina föräldras Rottis tycker om att skrämma folk men skulle aldrig bita.. Men hon skrämmer endast de som är rädda..
 
Sv: Ilsken hund....

SKulle nonchalera henne totalt. Gå bara vidare och titta inte på henne. Gå en liten båge runt henne och vrid kroppen lite ifrån samtidigt som du går. Försök inte prata eller klappa henne.
 
Sv: Ilsken hund....

Jag hade inte rytit nej åt en hund som jag inte känner. Man vet inte om den hunden blir aggressiv av att man visar aggressivitet. Jag hade gjort som Guardian. Kanske sagt något med neutral röst: "lägg av - vad fånig du är - det är bara jag" och så nonchalerat hundens beteende.

Men det är säkert lättare sagt än gjort... :crazy:
 
Sv: Ilsken hund....

Hunden har ingen lydnad och ägarna tycker bara att:
- Hon är sån. De verkar inte tycka att det är ett problem. De tycker att man ska undvika och låte hunden vara, vilket ala gör. Dock inte så lätt när den flyger på en. Det är inte första gången det händer.

Igår gav hon sig på en valp som bara var tio veckor, den kom rantandes efter sin matte helt ovetandes och åkte på riktigt mkt stryk...

Jag tycker inte att en sån hund ska få vara lös....
 
Sv: Ilsken hund....

Det tycker verkligen inte jag heller! :mad: Vad händer nästa gång? Hunden verkar vara understimulerad och det är klart att det är dagens händelse om hon kan skrämma en valp eller en människa.

Eftersom jag har haft rottis själv och vet hur lätt de har för att tycka att det där med att skrämmas är roligt - så skulle jag ta detta beteende på allvar.

Nu har du hästen hos dem, men kan du inte be dem att hålla henne under uppsikt om hon är lös? Om inte, så är det både oansvarigt och ett lagbrott. Tycker de inte att de gör något om någon människa blir skadad?

Om hunden fortsätter så får du polisanmäla dem. Även om polisen inte gör något åt det, så kanske de reagerar om hunden blir anmäld fler gånger.

Det är tydligen inte bara du som drabbats av hundens tristess?

arrgghhh- vad arg jag blir på sådana där slappa hundägare!! :mad:
 
Sv: Ilsken hund....

Kom på en sak. Nu läste jag att din arbetsgivare hyr gården av familjen. Kanske kan det ge större effekt om du ber att arbetsgivaren talar med familjen som äger gården?
 
Sv: Ilsken hund....

De skulle ta upp det på ett möte nu i veckan...De har försökt förut, men det är ju sååååå känsligt när man påpekar något om den här hunden för ägarna.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Tänker att det skulle vara trevligt med en tråd för oss som har en hund med rädslor. Här kan vi ventilera oss om tankar och känslor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 191
Senast: WildWilma
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 618
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 665
Övr. Hund I vårt område finns det en familj som har två vallhundar av mindre/mellanstorlek (15-20kg). Hundarna får ingen som helst aktivering...
Svar
15
· Visningar
1 617
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp