Imorgon gäller det

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon blir jag hästägare. Och jag är så nervös och känner just nu bara nej nej, jag kommer inte hinna/orka/våga. Helt normala tankar enligt min bästa vän, som kommer och hjälper mig hämta honom. Känns så himla skönt att ha nån att kunna fråga om saker, även om vi bor 10 mil ifrån varandra. Lät visserligen som jag kunde fråga i stallet med. Hoppas stallet är bra som det verkar och att både jag och ponnyn kommer trivas där.
 

Håller tummarna och önskar dig lycka till! Minns fortfarande hur nervös jag var och hur illa jag mådde pga det när jag hämtade min första alldeles egna häst :love:

Jag tänkte som du, nej det här kommer aldrig gå! Jag är så glad att jag inte backade ur. När hon väl stod hemma i stallet kunde jag inte förstå hur jag någonsin hade tvekat för det var så rätt så rätt men gudarna ska veta att det var många gånger jag undrade hur jag skulle gå i land med det hela. Hon finns inte i jordelivet mer min första häst men så mycket hon lärde mig och så mycket jag är skyldig henne. Hon var starten för ett helt annat liv. Ett för mig, bättre liv :heart Hon visade mig att drömmar kan bli sanna.
 
Jag förstår att du blir nervös men det kommer att gå bra. Dels är du inte så okunnig som du tror och dels har du vett att ta hjälp om det behövs. Dessutom är gamla erfarna hästar bra på att ta han om oss :love:

Försök tänka: "Fan vad coolt, snart har jag min egen häst!" :heart
 
Tack alla.
So far so good. Misstänker dock PPID hos pålle :(. Pigg och glad är han ändå, en vän som är veterinär ska komma ut och kolla på honom.
Gick i alla fall enkelt att släppa ut honom med de andra. Nåt litet gnäll, men sen rullade han och ställde sig och åt med de andra.
Enligt uppgift var det lugnt nu ikväll med :up:.
 
Tack alla.
So far so good. Misstänker dock PPID hos pålle :(. Pigg och glad är han ändå, en vän som är veterinär ska komma ut och kolla på honom.
Gick i alla fall enkelt att släppa ut honom med de andra. Nåt litet gnäll, men sen rullade han och ställde sig och åt med de andra.
Enligt uppgift var det lugnt nu ikväll med :up:.
Bra att du kollar upp, jag var nog för sen med min.
 
Ja när han fick fång också
Beklagar :(
Lite orolig men ska försöka att inte ta ut nåt i förskott. Men att medicinera en häst dagligen, livslångt, känns inte som nåt jag hinner.
Låter jättesjälvisk känner jag, men tog ju tex lösdrift för att kunna skippa åka nån dag i veckan.
 
Tråkigt såklart med misstänkt PPID men grattis ändå till köpet! Jag har bara köpt en och det var min älsklingsponny från ridskolan och det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv dagen efter han kommit hem; att åka till stallet och han var min :love:
 
Beklagar :(
Lite orolig men ska försöka att inte ta ut nåt i förskott. Men att medicinera en häst dagligen, livslångt, känns inte som nåt jag hinner.
Låter jättesjälvisk känner jag, men tog ju tex lösdrift för att kunna skippa åka nån dag i veckan.
Aj då, det ska ges dagligen så då får du be nån om hjälp.
 
Beklagar :(
Lite orolig men ska försöka att inte ta ut nåt i förskott. Men att medicinera en häst dagligen, livslångt, känns inte som nåt jag hinner.
Låter jättesjälvisk känner jag, men tog ju tex lösdrift för att kunna skippa åka nån dag i veckan.

Det behöver ju ges samma tid varje dag, men någon annan i stallet kanske kan hjälpa dig någon dag i veckan? Står också på lösdrift och stod en ponny här förr som medicinerades och den hjälpte vi ägaren att ge medicinen när hon jobbade eller liknande. Då skulle jag eg vara mer bekymrad över den tillsyn, fångrisk osv det innebär rent generellt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Coras star
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 289
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 248
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Arbetsintervju
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp