Imorron åker ja till Hööks!

T

Tigerlilja

Ska klämma, känna och fundera på alla slags täcken!
Givetvis är det tänkt att jag ska komma hem med ett regn och ett vinter..
Såå.. om ni vill ha utvärdering av ngt spec täcke, hör av er! :banana:
 
Kan du klämma och känna på THERMO MASTER® OUTDOOR åt mig :bow:
 
om nån vill veta nått om vad som helst på hööks så messa mig...
bor tio minuters bilväg från hööks så jag kan enkelt åka och klämma och känna för er... ;)

kram...
 
Jag har varit på Hööks två gånger o kollat in de nya grejerna..
täckena är fina, enda nackdelen är att de har bomullsindsida på så många av deras täcken...dåligt! :(
Men annars är täckena fina!
Gillar verkligen Exclusive täcket..men det är för dyrt för att vara ett thermo master tycker jag :smirk:
 
Så.. efter en timmes klämmande och kännande är detta vad jag har för åsikter om några av Hööks täcken:
TM superfit winter: Otroligt mjukt invändigt! Tjockt och med väldigt glatt yttertyg som nog gör det svårt för snön att få fäste. Inte speciellt tungt. Tyvärr(?) med elastiska bogveck men täcket har samma mjuka insida hela vägen så hur det blir med skav vet jag inte.
Min klara favorit.

TM exklusive: Snyggt! Dock ägnade jag inte spec mycket tid åt det då det var lite över den prisklass jag tänkt mej. Det var otroligt mjukt och tjockt! Tyvärr rätt tungt.

TM reflective: Oxå ett snyggt täcke! Mjuk bomull på insidan, lite tunnare än TM s.winter. Riktiga bogveck. Inte lika mjuk fram vid bogen tyvärr.

Horse power Snow: Tyvärr var det täcket inte uppackat men jag fick ändå in en hand i påsen så ja kunde klämma lite. Blev besviken över att det var så tunt. Snygg färg dock..

TM rain/fleece: Snygg färg, mjuk fleecefodring och riktiga bogveck. Väldigt lätt.

Det var vad jag tyckte om dessa täcken. Hoppas ni kan bli liite hjälpta av det :)
 
Jag letade efter det men hittade det inte.. kan ha legat högt uppe på någon hylla men var inte upphängt tyvärr.

Samma sak med TM Outdoor..
 
Ok vad synd.
Men om det heter allround och det andra heter winter, och det som heter winter är tunt så kan man kanske dra en slutsats av vad allrounden borde vara ändå...

Synd, för snyggt var det :smirk:

Thermomaster Outdoor har/hade en av hästarna i stallet. Det är inte sådär jättetjockt. Sedan så fick den hästen bogskav och skav uppe vid manken av det.
 
Det är inte lika lättskött som andra blankare material och drar åt sig lukt mer.
inte lika fräsht helt enkelt...har inte bomullsinsida på nåt av mina utetäcken
 
superfit rain då?
Har haft superfit winter på en häst i stallet och tyckte det var så tungt. Vill ha ett rejälare regntäcke till min frusna pålla men vill inte att det ska vara osmidigt.
 
Bomull drar åt sig en massa smuts. Nylon är glattare, lättare att hålla rent och skaver mindre.

Enligt min erfarenhet.
 
Mitt vintertäcke har bomulls insiga, och jag älskar det :)
Men det är inget fel på andra material heller, men jag tycker bomull är mjukt och skönt :D
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 659
Senast: Dentaku
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Roliga bilder och memes om katter!
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp