Bukefalos 28 år!

Importerat gatuhundar

F

Fjunet

Är det någon här som importerat s.k "gatuhundar"? Från vilken "förening"? Hur har det gått med hunden? Är det något att rekommendera?
 
Sv: Importerat gatuhundar

Det är INGET att rekommendera! Att importera gatuhundar medför stora risker för våra egna hundar här i landet, gatuhundarna kan föra med sig farliga sjukdommar som inte finns här i sverige.

Rädda de hemlösa hundarna som finns i sverige istället och donera pengar till de organisationer som hjälper gatuhundar!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Importerat gatuhundar

Jag håller med!

Varför ta hem en hund från annat land när det redan finns så många hundar här i Sverige som behöver vård och kärlek.

Tror du tjänar på att ta en "svensk" hund både när det gäller smittoris och ekonomiskt..
 
Sv: Importerat gatuhundar

Jo, jag känner till det där med sjukdomsrisken...

Men var hittar jag hemlösa hundar i Sverige? Vad finns det för föreningar? Jag har letat bland Blocketannonser, och kan mycket väl tänka mig att köpa en hund från ett kärleksfullt hem som av någon anledning inte kan ha kvar hunden.
 
Sv: Importerat gatuhundar

Jag känner en familj som inporterade två gat hundar från spanien de var ca 1 år när de kom hit. Hon köpte dem genom en organisation som vaccinerade dem där och de fick sitta i karantän där pluss att de sedan fick gå igenom en massa olika provtagningar och hälso undersökningar.. När allt var klart skickades de till sverige och fick sitta ytterligare ett tag i karantän.
Nu har de hafft dem hemma i 3 år tror jag och det har gått super bra jätte trevliga hundar som värkar jatte nöjda med sitt nya liv.. Mins ej vad organisationen hette men det går nog att söka sig fram.. Lycka till med vad du nu bestämmer dig för att göra!!
 
Sv: Importerat gatuhundar

Tackar!

Djurens Vänners krav når jag dock inte upp till, ska läsa vad de övriga har för krav :) Annars så blir det en via privatperson.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Träffade en Dogo argentino som användes till grisjakt. Jag förstår det som att den använts till det i hemlandet, men får man verkligen...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 479
Senast: Cactus
·
Hundavel & Ras Hej börjar med att säga att det INTE är jag som letar hund. 2 får räcka. Har en väninna som söker efter en specifik ras och har svårt...
Svar
5
· Visningar
1 194
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 285
Hundhälsa Hej. Jag behöver er hjälp! Jag har en 2-årig Kokoni (grekisk ras, men ingen gatuhund) Han har drabbats av njursvikt, var inne med honom...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp