Impregnera täcke

PonyPowers

Trådstartare
Tips på bra impregnering för täcken? Har ett täcke som jag köpte begagnat som läcker, inte mycket men tillräckligt för att hästen blir fuktig under. Hon är inte för varm under så det är inte problem på det sättet.
 
Tips på bra impregnering för täcken? Har ett täcke som jag köpte begagnat som läcker, inte mycket men tillräckligt för att hästen blir fuktig under. Hon är inte för varm under så det är inte problem på det sättet.

Jag brukar vara lite snål med äldre täcken och köper båtkapellimpregnering på Biltema. Nikwax har bra täckesimpregnering annars.
 
Jag brukar vara lite snål med äldre täcken och köper båtkapellimpregnering på Biltema. Nikwax har bra täckesimpregnering annars.

prio är väl mest att det ska hålla tätt, gissar att andningsförmågan på täcket stryps lite av kapellimpregberingen?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
605
Senast: Cavallo
·
Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
779
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp