Impregnera täcken

Uppsnarjd

Trådstartare
Bästa medlet för att impregnera regntäcken med?

Täckena håller emot duggregn med så fort det börja regna mer går fukten igenom. Tänkte att eftersom de är hyffsat nya (ett är endast använt en gång) kanske det går rädda dem genom att impregnera.
 
Vad är det för typ av täcke? Billigare tyger tycker jag inte är ordentligt vattentäta ens som nya och då är det även svårt att täta dem med impregnering som andas, det kan fungera med någon rejälare impregnering för canvas men då ryker andningen.

Är det kvalitetstyg så har Nikwax/Bucas/Horseware bäst impregnering.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 345
Senast: ildiko
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 074
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp