Impregnera Uhipjackor

Ketrawzc

Trådstartare
Ja, vad använder man för medel? Det står inget på uhips hemsida, bara att man kan impregnera igen.
Har en Nordic och en 365 och båda är tvättade ett par gånger och tål inte minsta snöflinga.
Är det bäst att ”tvätta in” impregneringen eller spraya på ren jacka? Både och?
 
Jag tvättade min med något impregneringstvättmedel som är för jackor bara. Men tar man inte det finns det ju impregneringsapray för ytterkläder som man bör kunna använda tänker jag :). Bör ju inte behöva vara någon speciell sort.
 
Jag tvättade min med något impregneringstvättmedel som är för jackor bara. Men tar man inte det finns det ju impregneringsapray för ytterkläder som man bör kunna använda tänker jag :). Bör ju inte behöva vara någon speciell sort.
Tänker mest vad som funkar, aldrig impregnerat förut 😂
 
Ja, vad använder man för medel? Det står inget på uhips hemsida, bara att man kan impregnera igen.
Har en Nordic och en 365 och båda är tvättade ett par gånger och tål inte minsta snöflinga.
Är det bäst att ”tvätta in” impregneringen eller spraya på ren jacka? Både och?

Kläder med isolering ska sprayas. Impregneringen kan försämra isoleringen... Märken som brukar vara bra är tex organotex och nikwax. (Det beror lite på hur tyget är behandlat vilket som brukar vara bäst, jag hade börjat med att testa organotex.)
 
Kläder med isolering ska sprayas. Impregneringen kan försämra isoleringen... Märken som brukar vara bra är tex organotex och nikwax. (Det beror lite på hur tyget är behandlat vilket som brukar vara bäst, jag hade börjat med att testa organotex.)
Tack! Då ska jag testa 👍🏻
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Rhinos
·
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 620
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp