Impregnering som funkar?

F

feline

Under den varma sommaren passade jag på att tvätta alla täcken. Nu är höst och vinter här i en sällsamt otrevlig kombination, och jag får inte täckena att fungera längre. Har försökt impregnera om dem med Imprenex spray - men de läcker som ett såll med olyckliga hästar som följd. Finns det någon bättre metod/produkt? Jag har sprayat en flaska per täcke samt strykt in impregneringen på svag strykjärnsvärme, det håller ett tag men inte för en hel dag ute i slask och blåst. Hur gör ni? Båtkapellsimpregnering? Nästa täcke jag köper kommer jag aldrig att tvätta!!!
 
Sv: Impregnering som funkar?

Mamma köpte nått på ÖverskottsBolaget funka super bra! Vet ej märke men de va billigt.
 
Sv: Impregnering som funkar?

Imprenex är verkligen jättedåligt! Funkar inte allls. Du vet väl att du absolut inte får använda sköljmedel när du tvättar utetäcken? Det sabbar garanterat impregneringen.
Funderar också på typ "tältimpregnering" ellr något sånt. Sådant man har till förtält, båtkapell osv.
Någon som provat det???
 
Sv: Impregnering som funkar?

Mamma köpte nått på ÖverskottsBolaget funka super bra! Vet ej märke men de va billigt.
Jag köpte min Imprenex på ÖB...:crazy:
Fast ni kanske köpte någon annan sort?
 
Sv: Impregnering som funkar?

Läste i en tråd att impregnering ska "aktiveras" i värme, i värmeskåp eller tumlare. Kanske behöver trådskaparen gör det.
 
Sv: Impregnering som funkar?

Var har du köpt det?
Är det någonting som man ska tvätta med och sen impregnera med eller?

Trist med täcken som inte håller tätt.
Man skulle ha ett galonöverdrag istället. Ett vanligt täcke under och så ett galonöverdrag på det om det regnade ute. :angel:
 
Sv: Impregnering som funkar?

Kjøpte vintertäcke i softshell-material i en norsk hästsportbutik ifjor vinter. 100% vattentätt OG vattenavvisande! Snø og regn bare triller av! Innertyget blir aldrig bløtt. Suveren andasfunksjon! Aldrig mer impregnering!! :banana: Tvätta, torka, använda bara :bow: OG dessuten; flervägs-stretch- material = aldrig mera bogskav :bow:
Kjøpte Jacksons softshell regntäcke nu i høstas. Ingen impregnering, men släpper inn lite regn i bogen.
 
Sv: Impregnering som funkar?

Kjøpte vintertäcke i softshell-material i en norsk hästsportbutik ifjor vinter. 100% vattentätt OG vattenavvisande! Snø og regn bare triller av! Innertyget blir aldrig bløtt. Suveren andasfunksjon! Aldrig mer impregnering!! :banana: Tvätta, torka, använda bara :bow: OG dessuten; flervägs-stretch- material = aldrig mera bogskav :bow:
Kjøpte Jacksons softshell regntäcke nu i høstas. Ingen impregnering, men släpper inn lite regn i bogen.

Det låter som ett fantastiskt täcke, vet du vad det är för märke på det? Har du en bild kanske? =)
 
Sv: Impregnering som funkar?

Det låter ju som ett kanontäcke!

Så alla softshell är helt vattentäta fast man tvättat dom och så??

Såg att det fanns på den här sidan, är det sådanna du har?

http://www.lillhastenistav.se/

Fugerar det verkligen utan bogveck? (Det ser inte ut att sitta så bra, men det kanske det gör ändå :confused: )
 

Liknande trådar

Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför...
2
Svar
26
· Visningar
4 686
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Tänkte äntligen ta tag i att tvätta alla vinter- och regntäcken så de är fräscha till hösten. Ni som impregnerat, har ni hittat något...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: LinnK
·
Utrustning Fbl Amigotäcke, X (okänt) år på nacken, tvättat flera gånger började läcka, som ett veritabelt såll. Inte direkt efter tvätt, men i...
Svar
17
· Visningar
9 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp