In ear pods

alazzi

Trådstartare
Jag lyssnar på poddar eller ljudböcker på jobbet. Tyvärr får vi inte ha riktiga hörlurar utan endast in ear pods är ok. Egentligen så måste ett öra vara fritt av säkerhetsskäl men folk struntar i det.

Eftersom jag inte vågar köpa något riktigt dyr sak (Samsung 2500:-) så har jag nu först slitit ut en JBL variant och nu har jag en Oneplus efter att ha läst en massa tester. Men mina öron tycks felskapta. Podsen passar inte alls i mina öron.

Finns det något märke/tips för folk med små öron?
 
Jag lyssnar på poddar eller ljudböcker på jobbet. Tyvärr får vi inte ha riktiga hörlurar utan endast in ear pods är ok. Egentligen så måste ett öra vara fritt av säkerhetsskäl men folk struntar i det.

Eftersom jag inte vågar köpa något riktigt dyr sak (Samsung 2500:-) så har jag nu först slitit ut en JBL variant och nu har jag en Oneplus efter att ha läst en massa tester. Men mina öron tycks felskapta. Podsen passar inte alls i mina öron.

Finns det något märke/tips för folk med små öron?

Jag har ett par Jaybirds om Bluetooth anslutna hörlurar är aktuella - har haft de i litet över ett år nu och de funkar mycket bra, sitter stabilt och leverantörer bra ljud- mycket nöjd!
 
Jag har små öron och har alltid haft problem att hitta hörlurar med passande passform. Tex funkar inte in ear-modellen (alltså den med liten gummiplopp på) trots minsta storleken. Apples modell är den enda som funkar för mig och nu senast när jag behövde trådlösa hörlurar blev det Urbanistas Stockholm Plus. Tyckte de var väldigt prisvärda och har fungerat bra. Sitter kvar vid ridning, bra ljud, vettig batteritid och helt okej för samtal.
 
Jag har små öron och har alltid haft problem att hitta hörlurar med passande passform. Tex funkar inte in ear-modellen (alltså den med liten gummiplopp på) trots minsta storleken. Apples modell är den enda som funkar för mig och nu senast när jag behövde trådlösa hörlurar blev det Urbanistas Stockholm Plus. Tyckte de var väldigt prisvärda och har fungerat bra. Sitter kvar vid ridning, bra ljud, vettig batteritid och helt okej för samtal.
Tack! Kollar upp dem.
 
Jag har haft mina Airpods i 2,5 år nu och är fortfarande supernöjd. Brukar få ont i öronen av andra lurar men de här funkar.
 
Kapar din tråd @alazzi då jag också letar någon form av sladdlösa hörlurar och har små öron där allt utom en viss typ åker ut.

Är det någon som har koll på hur lång räckvidd de har? Tänkte att telefonen kunde vara ca 40 m bort som mest men det kanske är orealistiskt?
 
Kapar din tråd @alazzi då jag också letar någon form av sladdlösa hörlurar och har små öron där allt utom en viss typ åker ut.

Är det någon som har koll på hur lång räckvidd de har? Tänkte att telefonen kunde vara ca 40 m bort som mest men det kanske är orealistiskt?
40 m är nog i längsta laget, ja. De flesta jag vet har ca 10-15 m. Det finns väl någon form av over ear-hörlurar som anges ha lång räckvidd (typ 60 eller 100 m), men jag har ingen erfarenhet av dem så jag vet inte hur det funkar i praktiken. Det som står i specifikationen är ju en teoretisk räckvidd och de flesta har kortare räckvidd i verkligheten.
 
Kapar din tråd @alazzi då jag också letar någon form av sladdlösa hörlurar och har små öron där allt utom en viss typ åker ut.

Är det någon som har koll på hur lång räckvidd de har? Tänkte att telefonen kunde vara ca 40 m bort som mest men det kanske är orealistiskt?

Jag har ett par Urbanista Stockholm Plus. De sitter bra i mina små öron. Men några 40 meter tvivlar på att man kan ha mellan dem och mobilen tyvärr. Det är nog närmre 10-15 m innan det börjar skorra och tappa kontakten. Jag är på det stora hela nöjd med dem. De är relativt billiga och de är sköna att ha på sig. Jag tycker inte om såna som går in i örat som öronproppar. Batteritiden är bra. Jag har haft dem sen i julas och använder dem om inte dagligen så nästan. De funkar fotfarande utmärkt.
 
Jag har ett par Urbanista Stockholm Plus. De sitter bra i mina små öron. Men några 40 meter tvivlar på att man kan ha mellan dem och mobilen tyvärr. Det är nog närmre 10-15 m innan det börjar skorra och tappa kontakten. Jag är på det stora hela nöjd med dem. De är relativt billiga och de är sköna att ha på sig. Jag tycker inte om såna som går in i örat som öronproppar. Batteritiden är bra. Jag har haft dem sen i julas och använder dem om inte dagligen så nästan. De funkar fotfarande utmärkt.

Låter toppen! Misstänkte att de kanske var lite av ett önsketänkande med avståndet :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver köpa nya hörlurar i modell ear pod (tror jag att de heter). Någon som har tips? Måste passa yttepyttesmå öron, tåla att...
2
Svar
27
· Visningar
1 436
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Jag håller på att bli galen på mina iPhone-hörlurar, minsta bakgrundsljud och jag hör inte mina ljudböcker trots högsta volym :down: Jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 900
Senast: Lia_
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundförare inom hemvärnet
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Hage
  • Vikten av unghästbete
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp