Inackordering med flera hästar...

Men då har hon en bra kompensation av att "dra det tyngre lasset", hon betalar ju i det natura..
 
Jag står i kollektivstall med 16 boxar. Vi har rullande schema på hur mkt man ska fodra och det utgår från hur många hästar man har. Så sambon och jag som har tre hästar fodrar ju mer än min kompis som har en häst. Sen har vi gjort så att de som kan ta på sig mer fodringar gör det mot en lägre hyra. Dvs om min kompis känner att hon hinner med att ta fodringar för en av våra tre hästar plus sin egen får hon ett antal hundralappar i lägre hyra och vi fodrar ngt mindre mot samma hyra som innan. Funkar bra! :)

Är ju en trevlig morot för dem som hinner fodra mer (ej har heltidsjobb) och som de dessutom får ner sin stallhyra med.
 
Jag håller med dig helt, det bli ju mer jobb för er, men inte för tjejen med 4 hästar.
Om hon nu i sin tur inte har tid att ta 4gånger mer får hon ju skaffa hjälp av någon eller betala någon i stallet för att göra hennes syslor :confused:

Har själv min pålle i ett stall där vi är två som delar på det, jag har en häst och dom 2st.
Min är shettis, deras är en stor pålle å en stor d-ponny.
Vi har delat upp det så att vi har olika stalldagar jag tar 3dagar och dom 4, då mockar vi osv. åt varandra åxå...jag är inte helt nöjd med fördelningen av arbetet,men man får väl ta "seden dit man kommer" el. försöka diskutera fram något.

//Becky
 
Låter inte så rättvist...... Vi har haft inackorderingar i vårt stall och där var det kollektivt men vi stod själva för alla morgonfodringar vardargar och en kille som bodde på gården lunchade alldeles gratis åt oss! Övriga fodringar delades upp till att börja med efter hur många hästar man hade, men vi övergick sedan till att man själv fick skriva upp sig på passen. Detta funkade jättebra, var det så att något var tomt så pratade alltid några ihop sig så löste det sig!
Men detta kan vara svårt i ett stort stall, vi var inte så många, vi var 9 hästar i stallet!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 281
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har en kanske lite löjlig fråga men den har gnagt på mig ett tag nu och jag börjar fundera på att flytta på min häst. Jag hyr in min...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
13 535
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp