Inåttåad

Jamtland

Trådstartare
Kan man göra något när fölungens enda framben tiltat iväg lite inåt så hon blivit lite inåttåad på ena frambenet? Särskild verkning? Eller är det bara att gilla läget?
 
Kan man göra något när fölungens enda framben tiltat iväg lite inåt så hon blivit lite inåttåad på ena frambenet? Särskild verkning? Eller är det bara att gilla läget?
En hovslagare kan korrigera flera felställningar, kolla med din om detta tillhör det som kan korrigeras.
 
Kan man göra något när fölungens enda framben tiltat iväg lite inåt så hon blivit lite inåttåad på ena frambenet? Särskild verkning? Eller är det bara att gilla läget?
Hur mycket man kan göra beror till stor del på fölets ålder. Kotan kan korrigeras upp till 12 veckors ålder och därefter sluter sig tillväxtzonerna. Har du ett föl som riskerar att bli inåttåad behöver du således korrigera den innan dess.
 

Liknande trådar

Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 914
Senast: casio01
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Fazeem
·
Hästvård Nojja är bara förnamnet, testar att slänga iväg en tråd här för att försöka bli lite klokare 🙈 Herr häst hade hagrejs idag på...
Svar
8
· Visningar
776
Senast: jemeni
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp