Inbo Speed ??

I

Idrus

Nån som vet något om Inbo Speed ;) ? Innan han dog.. För han är väl död ? :confused:
 
Sv: Inbo Speed ??

Jadu, nu vet ju inte jag direkt vad det är du vill veta och vad du redan vet men det jag kan få fram är:

Född: 1974-04-16
Död:1995
Färg: stickelhårig mörkbrun
Tecken: Stjärn, vit karled höger fram, vit krona vänster fram, vit kota vänster bak
Härstamning :
Far: ARMBRO HAROLD (US)
Mor: CELLROSE Y.L.
Morfar: GIT BOY
Mormor: ROSE SCOTT
Mormors far: SIR WALTER SCOTT (US)


Han startade 378 gånger på travet och kom etta: 46 gånger, tvåa:72 gånger och trea: 63 gånger. Totalt drog han in 1 191 320 kr
 
Sv: Inbo Speed ??

oj.. det var en kämpe :bow: det är inte alla som klarar att starta370 gånger :bow:
 
Sv: Inbo Speed ??

Nej jag trodde nästan att jag läste fel när jag såg det .. :eek:
men samtidigt så drog han väl inte in så mycket om man tänker på hur många gånger han sprang och kom placerad?
Min hästs pappa startade 28 ggr, kom etta 10 och drog in 4 387 710 kr.. är lite orättvist på nått sätt, men det kanske var större lopp eftersom han sprang i usa..
 
Sv: Inbo Speed ??

när inbo tävlade så hade vi inte så mycket pengar att springa om
 
Sv: Inbo Speed ??

Det stämmer. På den gamla, goda tiden drog dom inte in så jättemycket pengar på travet än vad dom gör idag. Så nu finns det ju miljoner att dra in....
 
Sv: Inbo Speed ??

Nej jag trodde nästan att jag läste fel när jag såg det .. :eek:
men samtidigt så drog han väl inte in så mycket om man tänker på hur många gånger han sprang och kom placerad?
Min hästs pappa startade 28 ggr, kom etta 10 och drog in 4 387 710 kr.. är lite orättvist på nått sätt, men det kanske var större lopp eftersom han sprang i usa..


Ett normalt förstapris i ett vanligt lopp var tolvhunda spänn på Mantorp 1977 att ställa i relation. Att springa in en miljon på den tiden VAR verkligen en prestation! :idea:
 
Sv: Inbo Speed ??

Oj, var han så duktig.. det visste jag (man kan ju söka på atg osv) men tänkte typ om nån visste lita annat om han ? :p Men jag fick ju veta att han var ju bra :D Det är min hästs pappa ;)
 
Sv: Inbo Speed ??

aha håller du på å "släktforskar" lite? :D
Jag vet inget mer om din hästs pappa tyvärr, men har du nån fakta på din hästs mamma då? eller fölet kanske? :banana:
 
Sv: Inbo Speed ??

Starlet Lloyd ? ne, hon sprang inget tror jag..
 
Sv: Inbo Speed ??

Oj, var han så duktig.. det visste jag (man kan ju söka på atg osv) men tänkte typ om nån visste lita annat om han ? :p Men jag fick ju veta att han var ju bra :D Det är min hästs pappa ;)

No Worris. Inbo va en järnhäst
 
Sv: Inbo Speed ??

nä, det stämmer såg jag nu..:p
men din häst föl har ju sprungit några få gånger :idea:
 
Hej detta är en super gammal tråd. Men jag är uppväxt med "Speeden" han bodde hemma i sitt stall i östervåla. Stallet låg där min farmor/farfar bodde. Vi en km ifrån och det var min pappa som skötte träningen. Han var verkligen en underbar men tuff häst. Älskade tävlingar och var sur om hästbilen åkte iväg utan honom. Han visade alla andra hästarna tydligt vem som var herren där. Sista tiden gick han och hade det bra i hagarna på landet och bara njöt av allt det goda. En häst vi aldrig glömmer!
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 561
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Har en duktig C-ponny som tävlar LD hoppning 70 cm med en duktig 12-årig ryttare. Tränas varierat i körning och ridning, stark...
Svar
12
· Visningar
2 471
Senast: Lenis
·
Juridik & Ekonomi Detta är hypotetiskt och förenklat för att förhoppningsvis det ska vara tydligt. Omgift förälder med tidigare barn dör. Kvar är änka...
2
Svar
35
· Visningar
2 056
Senast: Manji
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 003
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp