InDesign - skriva ut a3-häfte

Comatose

Trådstartare
Jag har suttit med något de senaste tre timmarna: försöker skriva ut ett A3-häfte (dvs två A3-sidor ska när man viker den bli fyra A4-sidor. Men det GÅR verkligen inte. När skrivaren skriver ut blir det antingen blankt eller så kommer inte alla sidor ut.

Jag har listat ut att det är för att indesign tror att jag vill jobba med uppslag, men jag har kryssat ur alla såna rutor, det blir ÄNDÅ fel. Hjälp någon?

Yes, det är den, det är mina indesigninställningar det är fel på, men jag kommer inte på vilken.

Det här kanske inte alls funkar, men... Går det att spara filen som pdf eller nåt och skriva ut den istället?

Jag har suttit med något de senaste tre timmarna: försöker skriva ut ett A3-häfte (dvs två A3-sidor ska när man viker den bli fyra A4-sidor. Men det GÅR verkligen inte. När skrivaren skriver ut blir det antingen blankt eller så kommer inte alla sidor ut.

Jag har listat ut att det är för att indesign tror att jag vill jobba med uppslag, men jag har kryssat ur alla såna rutor, det blir ÄNDÅ fel. Hjälp någon?

Alla skrivare är inte särskilt hjälpsamma när det gäller dubbelsidig A3, och jag tror inte att det är InDesign som krånglar (pga min lilla älskling bråkar ju aldrig! :D).

Om du på första A3-arket har först sidan 8, sedan sida 1, sedan sida 2, sedan sida 7 OCH om skrivaren fungerar som den ska så borde det gå ganska smärtfritt att skriva ut.

Beroende på skivare finns det ibland en *ganska pålitlig* funktion som heter "skriv ut som häfte". Men eftersom jag hatar att bråka med skrivare så hade jag lämnat över besväret till någon annan. ;)

Alla skrivare är inte särskilt hjälpsamma när det gäller dubbelsidig A3, och jag tror inte att det är InDesign som krånglar (pga min lilla älskling bråkar ju aldrig! :D).

Om du på första A3-arket har först sidan 8, sedan sida 1, sedan sida 2, sedan sida 7 OCH om skrivaren fungerar som den ska så borde det gå ganska smärtfritt att skriva ut.

Beroende på skivare finns det ibland en *ganska pålitlig* funktion som heter "skriv ut som häfte". Men eftersom jag hatar att bråka med skrivare så hade jag lämnat över besväret till någon annan. ;)

Jag kom på värsta trixet! Sparade den som pdf och skrev ut, då funkade det hur bra som helst (men innan det hann jag sitta och riva mitt hår i fyra timmar)...

Tur det löste sig, tror det beror på någon inställning du kan ha råkat missa i InDesign eller i skrivaren. Svårt att ge hjälp när man inte ser det framför sig. :P

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 608
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 855
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
2 042
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 511
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka