Infektion tandkött - vilken gel?! :(

Rebe92

Trådstartare
Var hos veterinären idag som skrev ut antiinflammatoriska smärtstillande tabletter (som hon ätit en gång förut 1v sedan) då min hund fått infektion efter tandutdragning. Vet. sa även att det vore bra om jag använde en gel och hade på tandköttet - problemet är att jag försökte med stomodil efter utdragningen och hon blir som GALEN, det går inte. Nu är jag såklart orolig då inte första vändan tabletter verkar hjälpt särskilt mycket (eftersom infektionen är kvar) och vill gärna hitta en annan gel eller spray att spraya på stället. Hjälp mig med tips snälla!!
 
Om det är en infektionen hjälper ju inte antiinflammatorisk medicin, utan då behöver man provta för att veta vad infektionen beror på + ge antibiotika? tycker du ska kontakta och prata med din veterinär.
Finns ju även Virbac Hexarinse som man kan dra upp i en 3 ml spruta, lyfta upp tandköttet och bara spruta på området, smakar dock ganska illa enligt de flesta hundar. Men du kan ju fråga din veterinär om Virbac Hexarinse kanske kan funka?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft olika problem med min ponny under en längre tid. Jag har tidigare lagt ut trådar här om vissa av problemen, men inget av...
Svar
15
· Visningar
2 222
Senast: Ajabaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp