Inflammation i juvret

S

Sweet

Har fått hem en häst som är skendräktig och som har en inflammation i ena juvret. Hon har även mjölk. Hon har precis fått 6 dagars kur med "Butta". Hon är pigg och glad och har ingen feber, men hon är fortfarande lite öm och svullen i juvret men inte så mycket som hon har varit.

Ska jag kalla ut veterinär som får titta på henne igen eller ska jag avvakta lite? :confused:
 
Kan tillägga att jag fick hem henne i förrgår, sista buttan fick hon i går. De som hade henne innan sa att de inte riktigt lyckats få i henne all butta för hästen AVSKYR det.

Kanske ska jag bara ringa vet och få honom att skriva ut en ny omgång butta? Men jag vill inte tvinga i henne det om det inte behövs... :crazy:
 
Jag skulle nog avvakta lite och sedan ringa ut vet igen. Man vill ju inte att hästen ska ha ont i onödan. Dessutom kanske det är något annat som måste göras också som vet inte såg tidigare tex?
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 152
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 366
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
813
Senast: Habina
·
Hundhälsa Ska kontakta vet idag, men undrar om någon haft detta? Tik, blir 10 år på torsdag, pigg, glad, aktiv. Satt och klappade henne på...
Svar
8
· Visningar
1 586
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp