Inflammation karpalsenskida

Lumos_Nox

Trådstartare
Efter ett inte så glatt klinik besök fick min häst diagnosen inflammation i karpalsenskidan och enligt veterinärerna är inte prognosen jättepositiv att hon kommer tillbaka som ridhäst.

Någon som har erfarenhet av skadan/behandling av den?
Försöker hitta så mycket information jag kan om eventuella andra/flera behandlingar, foder, tillskott eller utrustning som kanske kan hjälpa då veterinären tyvärr inte hade mycket statistik om just den här skadan. Bad hen att forska lite mer om det man hen kunde inte hitta mer information.

I dagsläget har jag inte så mycket att förlora på att testa saker men eftersom jag varit en lycklig ägare till denna mycket friska och skadefria häst i 10 år känner jag att jag är lite vilsen i rehab världen.

Har självklart nära kontakt med veterinären!

Tack på förhand och hoppas på lite hjälp! :heart
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 136
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 162
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 425
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 595

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp