Inflammerad tand, förkylning, muntorrhet, blåskattar och halsbränna?

Lycanthrope

Trådstartare
Allt på en gång, hänger det ihop?

Jag har ju en inflammation under min dåliga tand, som dras nästa vecka på onsdag.
Fick antibiotika och citodon brus för detta i onsdags.
Citodonet hjälpte inte och jag fick åka in till jourcentral på kvällen eftersom jag inte sovit på flera dygn redan som det var, pga smärtan.
Fick där morfin och något annat inflammationshämmande att ta inför natten, och han skrev ut arkoxia att hämta ut dagen efter, att ta med citodon.
Den natten sov jag bra, äntligen!

Men morfinet (antar jag efter att ha läst att det kan ge sådan biverkning?) gjorde mig grymt torr i munnen. Dels på dagen, men framförallt på morgonen. Jag tog bara morfin den kvällen och på morgonen efter, sedan har smärtan avtagit och jag har inte tagit annat än citodonet och arkoxia, som jag slutade med i förrgårr eftersom inflammationen lagt sig. (tar såklart hela antibiotika-kuren). Så har inte tagit smärtstillande sedan fredag kväll.

Men muntorrheten sitter kvar :crazy:
Framför allt på morgon och förmiddag, kan inte sova längre än till 3-4, och vaknar hela tiden av att jag är krustorr.

Började också bli rejält förkyld för några dagar sedan, trots att jag inte blivit blöt och kall osv (brukar bara bli förkyld av sånt). Näsan snörvlar och halsen är tjock. Blir lite torr av förkylning, men inte såhär!
Igår började det svida när jag var på toaletten och jag kissar väldigt ofta (dricker ju mycket vatten också pga torrheten).
Idag bränner det dessutom i övre delen av halsen och gommen, som halsbränna ungefär :grin:

Jag har ju tagit mycket läkemedel sista veckan, och jag är inte vad vid sånt alls.

Jag funderar på om det kan hänga ihop?

Inflammationen är så gott som borta, lite svullnad kvar men ingen smärta.
Men nu är det förkylning, ev blåskattar/uvi, någon slags halsbränna.:mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp