Bukefalos 28 år!

influensa vaccin på kallblodiga travare???

Moppa123

Trådstartare
Någon som påstod att "många" kallblod dött av A2-vaccinet, och att det var därför STC tog bort kravet på att hästarna var tvugna att vara vaccinerade för att trava..

någon som vet om detta är sant?
Tål just kallblod detta vaccin mycket sämre?
:confused:
 
Nej, kallblod är inte känsligare för vaccin. Det händer ju ibland (väldigt sällan) att hästar dör av vaccin, men kallblod ska inte vara känsligare. Anledningen att ´man tog bort vaccin krav på alla travare ( varm och kall) är att några människor i min älskade travsport (häst ägare och stortränare) inte ville vaccinera och med händer bakom ryggen tvingades STC att ändra.
 
ok bra :) för då vet jag ...
Hon som sa det är inte precis den person jag litar på och nu fick jag det bekräftat oxå :)

då är det bara att vaccinera då om man ska ut och rid-tävla :)
tack för svaret
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 425
Senast: canine
·
Kropp & Själ I perioder har jag, precis som många andra, varit nedstämd, ibland lite mer än så. Jag har dock alltid haft lätt att sätta ord på saker...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Gry
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 883
Senast: Líf
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 129
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp