Bukefalos 28 år!

Influensavaccin

A

Agraff

När man ska ge grundvaccinationen av influensa, är det tre gånger med vilka tider emellan? Tacksam för svar!
 
Lite olika men för att tävla så är det två sprutor med lägst 21 dagars mellanrum och högst 92 (tror jag) och sen en gång om året. Men ofta så rekommenderas det ur skyddsynpunkt att man ger en tredje spruta efter ett halvår.
 
Vaccintillverkarna brukar (med viss variation beroende på typ av vaccin) rekommendera en grundvaccination på tre sprutor, de två första ges med fyra till sex veckors intervall och den tredje fem (till sju) månader därefter.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
896
Senast: Zevzan
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 468
Senast: Nevermind
·
Hästvård Behöver plöja upp (tror jag) ca 1 ha av beteshagen. Det är gammal vall, inte åtgärdad på många år och massa sly på en del. Kan någon ge...
Svar
7
· Visningar
758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp