Inför ESC 2013

Sv: Inför ESC 2013

Sista låtarna för i år får följande betyg:


Schweiz - låter väldigt enkel och lättsam. Men det glada övergår lätt till... oäkta? Mkt beror nog på hur det ser ut på scenen. Ngt monoton efter en stund? Dock fastnar den...

Rumänien - men allvarligt... det låter verkligen inte bra, hur väl skolad han är! Manliga tenorer låter.. inte bra! Tycker nästan lite synd om honom tillslut. Eller är det mer synd om dansarna som ska coola till det hela?
Hjälp!


Semifinal 2 avklarat! Över till de som redan är klara för final:

----------------------------------------------

Frankrike - dramatisk video ihop med en bra refräng är bra. Men hur är det sedan live? Kör hon sönderfestad eller sexig donna-stilen där?
Och jag haaar svårt för franska....

Italien - Dylan i beverly hills ringde och ville ha tillbaka looken ;-) Italienska är vackert, och det brukar räcka långt i Esc se bara förra året! Detta tycker jag låter ungefär likadant som förra året? Sjunger han bra live är det dock en bra låt också! Men är det så roligt?

instick - åååh så tråkigt de verkar ha i studion?!


Spanien - jag vill se ut som henne! Söt som socker och sjunger fint, och en vacker video. Blir det vackert på scen så kan det gå långt! Enda minuset kan vara - fin låt men minns man den?? Svår att nynna till!

Storbritannien - enda gången jag ej är anglofil är i Esc, konstigt nog! De hade några riktigt bra låtar förr i tiden, men man märker att de inte tagit tävlingen på allvar på många år. Och när de försöker så tar de in en "kändis". Känns trist bara det. Fin låt men jag ser ingen känsla från henne.

Tyskland - Cascada är tillbaka. Hon är lite känd i dansvärlden, men det har inte fungerat tidigare (se tex Kate Ryan), spelas mkt på radio och där diggar jag den! Men det finns en risk för svag insats på scen. Gör hon det bra så blir den farlig, men håller rösten??

Sverige - ja vad ska man tillägga? Jag älskade låten i MF och älskar den fortfarande! Hade nog tjänat på att vara i semi då jag vet att den växer hos vissa efter ett par lyssningar. Men ska bli intressant att se den nya scenshowen! Tror starkt på topp 10!

--------------------

Nu har vi sett ALLA låtarna i ESC!!

Så fram med fler topplistor och vad ni tror kommer hända i deltävlingarna och finalen!

På tisdag är semifinal 1.
På torsdag är semifinal 2.
På lördag är final!

Alla startar kl 21:00, missa det inte!!!

:banana: :banana: :banana:
 
Sv: Inför ESC 2013

Den rumänske killen - var han kastrerad?


Eller mitt i en kastrering, snarare`? :D

kl

Vilka låtar nynnar ni på nu när ni hört alla låtar? (behöver inte vara era favoriter, bara de fastnat hehe)

Robin nynnar jag inte till, den sjunger jag för full hals haha. Ni Skulle höra mig och dottern när vi kör You i bilen haha!
Annars är det Islands låt som fastnat totalt! Den är sååå vacker!
 
Sv: Inför ESC 2013

kl

Jag tycker You är bra på radion, men när jag hör den live så låter det mest som om han skriker....
Islands har jag inte hört, måste nog leta på youtube.
 
Sv: Inför ESC 2013

Eller mitt i en kastrering, snarare`? :D

kl

Vilka låtar nynnar ni på nu när ni hört alla låtar? (behöver inte vara era favoriter, bara de fastnat hehe)

Robin nynnar jag inte till, den sjunger jag för full hals haha. Ni Skulle höra mig och dottern när vi kör You i bilen haha!
Annars är det Islands låt som fastnat totalt! Den är sååå vacker!

Voltis, jag visste att du hade en sådan här tråd gömd någonstans!
Är inte så ofta på Buke längre så jag har missat hela Mello-tabberaset här inne!

Det finns bara en låt jag nynnar på i år!
Som ett tuggummi i Anna Books hår har den fastnat och sitter klistrad där!
-Stenhårt!
Jag vet inte ens om jag tycker om låten, egentligen.
Spelar ingen roll! Spelar ingen roll alls här i Skymningslandet, som Herr Liljonkvast sa.

My 12 points goes to:

-DENMARK!! :banana:

Till skillnad mot dig så har inte Robins wailande gått in i hjärtat på mig!
Jag försöker verkligen att gilla låten men det går sådär.

Överlag tycker jag att det faktiskt är bra låtar med i finalen i år!
 
Sv: Inför ESC 2013

Mina åsikter om senaste programmet;

Schweiz Trallvänlig radio-dänga, men inget mer.
Rumänien Haha. Konstigt bara, men ändå liite bra asså! Inte lika skitkass som vissa andra.
Frankrike Näääää, fin video o så, men nää
Italien Jaa :love: Gullig pojke och fin låt.
Spanien Jaaa!! Söt tjej! Fin video och fin låt! Tror inte det är någon vinnare dock, men fin.
Storbritannien oooO!! Men hallå, Bonnie Tyler! shit! (och hur många plastik-operationer har hon gjort appropå inget?!) Jag gillar denna låten!
Tyskland Cascada? Cascada som i Everytime we touch?? Eller?? Jag gillar detta också!
Sverige Jodå, asså vi har nog en rätt bra låt ändå!


I sin helhet tycker jag dessa låtar har mycket högra klass än de i de tidigare programmen! Märks att det är "the big five" eller nåt...

Ska lyssna på låtarna några gånger till, men de jag gillar bäst nu är;

Danmark, Spanien, Italien, Tyskland, Finland, Storbrittanien. Tror jag om jag inte glömt någon. Och så vår låt. =)


//r
 
Sv: Inför ESC 2013

Bonnie Tyler ser ut som en äldre version av Baby Spice, ett faktum som jag har mycket svårt att släppa. Särskilt med tanke på att hon bör vara 61 år, hon måste vara hemskt välkonserverad...
 
Sv: Inför ESC 2013

Och min hjärna har totalt fastnat i Danmarks låt, så jag antar att jag gillar den. Då skulle ESC-cirkusen dessutom inte behöva flytta så långt till nästa år och hamna hos ett land med ekonomi nog att härbärgera den :angel:

Sedan tycker jag om Spanien, Irland, Finland, GB och Sverige (särskilt efter att ha lyssnat mig igenom motståndet, då verkade den inte så pjåkig längre :angel: ). Jag tror bestämt att jag tyckte om Islands låt också, men jag minns inte så noga längre. Och så var det någon mer... det visar sig nog under veckan om inte annat. Det dumma är att jag har föreläsning till 21.00 imorgon och på torsdag ska jag på konsert. Får helt enkelt se kvalen på svtplay, för det går väl?!
 
Sv: Inför ESC 2013

KL

Nu har jag lyssnat på Islands låt. Visserligen är jag helt såld på landet i övrigt, men låten var faktiskt riktigt vacker, både hur den låter och textmässigt! Den gillar jag!
 
Senast ändrad:
Sv: Inför ESC 2013

KL

Nu har jag lyssnat på Islands låt. Visserligen är jag helt såld på landet i övrigt, men låten var faktiskt riktigt vacker, både hur den låter och textmässigt! Den gillar jag!

Äntligen ngn mer som förstååår hur bra den är! :D

I morgon smäller det hörrni!!

Och jag jobbar ju till 22... snyft! Blir många mini-raster då jag bara måååste sitta på kontoret en stund :sneaky:
Sen gasa hem och troligen hinna se snabbgenomgången och resultatet.

Sedan så kommer jag se semifinal2 och finalen i sin helhet, men snacks och allt som hör till! :D
 
Sv: Inför ESC 2013

Jag har uppenbarligen missat att posta mina tankar om program 2, 3 och 4 här :o

Program 2

Vitryssland:
Jag fattar ju inte riktigt vad hon sjunger om. Dessutom var det dåligt. 1 poäng

Moldavien:
Jaha, det här var väl tjusigt. Men ack så tråkigt. 1 poäng

Irland:
Det här är mer min typ av musik. Dock är videon och texten ohyggligt klyschig. 3 poäng

Cypern:
Så segt! Inte alls min smak. 1 poäng

Belgien:
Väldigt alldagligt men det stör iaf inte. 2 poäng

Serbien:
Oj, så det blinkar! Jag fattar inte ett ord och dessutom tyckte jag rösterna skar lite i öronen. 2 poäng

Lettland:
För mycket blandning mellan de olika delarna. 1 poäng

San Marino:
För segt och det känns som den aldrig kommer igång. 1 poäng

Makedonien:
Alltså, det här är bara knäppt. 1 poäng

Azerbajzdjan:
Det här kändes ändå okej, om än inte bra. 3 poäng (svag trea)

--------------------------------------------------------------

Program 3

Finland:
Det kändes väldigt Pink men visst har väl skribenten skrivit åt just Pink? 2 poäng

Malta:
Inte alls särskilt skojigt. 1 poäng

Bulgarien:
Så rörigt och hattigt att jag blir rent vimsig. 1 poäng

Island:
Jag brukar gilla Islands bidrag men i detta händer det för lite. 1 poäng

Grekland:
Titeln är konstig och låten inte mycket annat. 1 poäng

Israel:
Verkligen inte! Och klänningen var inte heller smickrande. 1 poäng

Armenien:
Jag kan i vanliga fall gilla den här typen av musik men nej, det klickar inte riktigt. 2 poäng

Ungern:
Bara blaha och segt och trist och nej. 1 poäng

Norge:
Det säger mig bara ingenting. Tyvärr. 2 poäng

Albanien:
Om showen är bra kan detta vara helt okej. 2 poäng

Georgien:
Ballader är inte min grej i detta sammanhang men nog lyfter den lite i slutet. 3 poäng

--------------------------------------------------------------

Program 4

Schweiz:
Nepp, jag tycker inte det här är så himla kul. 2 poäng

Rumänien:
Men usch och fy! 1 poäng

Frankrike:
Det här verkade ju rätt mörkt. I övrigt vet jag inte riktigt. 2 poäng

Italien:
För långsamt och händelsefattigt. 1 poäng

Spanien:
Det är okej men mycket mer än så blir det inte. 2 poäng

Storbritannien:
Jag hade väntat mig mer av Bonnie Tyler. 2 poäng

Tyskland:
Jag brukar gilla Cascada men det här var inte en av de bättre låtarna. 2 poäng

Sverige:
Det lär hänga rätt mycket på hur han sätter framträdandet. Hoppas att han får rätt på det! 3 poäng
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 135
Senast: Rosett
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 469
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 928
Senast: malumbub
·
Äldre I morgon lördag smäller det!! Vi får äntligen se vem som vinner ESC i år, och hur det går för våran egen Benjamin Ingrosso...
30 31 32
Svar
638
· Visningar
28 730
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp