Infoga flera bilder/inlägg

Murphy

Trådstartare
Hej, återvändande användare här!
Förra svängen jag var mer aktiv brukade jag kunna infoga bilder via länk från Dropbox Public, men detta verkar ej längre vara godkänt eller fungera dåligt av andra skäl. Jag är nu bunden till att "Ladda upp en fil" vilket ger max 1 bild per inlägg.

Hur gör en när en vill ha fler bilder i sitt inlägg?

Skrives med viss reservation för att undertecknad är lite tekniskt... annars, helt enkelt. :p
 
Hitta en bild på nätet. Högerklicka på bilden o välj "kopiera bild" Sätt muspekaren i svarsrutan, klicka o sen Ctrl + V. Upprepa så mycket du vill o alla bilderna kommer i samma inlägg.
 
Hej, återvändande användare här!
Förra svängen jag var mer aktiv brukade jag kunna infoga bilder via länk från Dropbox Public, men detta verkar ej längre vara godkänt eller fungera dåligt av andra skäl. Jag är nu bunden till att "Ladda upp en fil" vilket ger max 1 bild per inlägg.

Hur gör en när en vill ha fler bilder i sitt inlägg?

Skrives med viss reservation för att undertecknad är lite tekniskt... annars, helt enkelt. :p
Med Ladda upp fil går det inte, utan då får du lägga upp dina bilder någonstans på nätet och sedan klistra in en länk i taget i ikonen som ser ut som ett vykort.
 
Hitta en bild på nätet. Högerklicka på bilden o välj "kopiera bild" Sätt muspekaren i svarsrutan, klicka o sen Ctrl + V. Upprepa så mycket du vill o alla bilderna kommer i samma inlägg.

Med Ladda upp fil går det inte, utan då får du lägga upp dina bilder någonstans på nätet och sedan klistra in en länk i taget i ikonen som ser ut som ett vykort.

Det är detta som fungerat förr (medlem sedan 15 år tillbaka), men nu blir det bara ett "
 
@vallhund din avatar ligger ju redan på buke. Men menar du att vilken bild som helst från nätet funkar med copy paste direkt i skrivrutan? Alltså utan bildikonen?
 
thehale_helios.jpg

Nu äntligen fick jag till det med en googlad bild.

Men Dropbox verkar slutat fungera på det viset, så jag måste hitta en annan online-host till mina bilder. Nu är jag med på tåget igen och allt verkar funka som förr. Tack för ert tålamod!
 
Ja, i den bemärkelsen ja.
Trodde du menade "mina bilder" som bilder lagrade lokalt på mina enheter. :)
De är ju mina bilder även om de är uppladdade på nätet.
Ja, poängen var bara att de måste vara uppladdade på nätet, många har trott att det är som på fb att man kan ladda upp en lokal bild direkt (vilket man ju kan nu, via ladda upp fil)

Men då var det nog din dropbox som krånglade helt enkelt.
 
IMG_20150619_175425.jpg


Såhär ser det ut när jag kopierar in via "vykortet". Bilden skulle alltså ha legat här ovan.
 
Ja, poängen var bara att de måste vara uppladdade på nätet, många har trott att det är som på fb att man kan ladda upp en lokal bild direkt (vilket man ju kan nu, via ladda upp fil)

Men då var det nog din dropbox som krånglade helt enkelt.
Ja, exakt. Men då är det utrett, och jag vet vart jag ska felsöka. :)
 

Liknande trådar

Bukefalos Hade varit trevligt om det var möjligt att kunna ladda upp fler bilder än bara en per inlägg. Finns det möjlighet att göra så att det går?
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Mineur
·
  • Låst
IT & mobiler Innan du lägger in en bild, läs igenom följande: Infoga bilder inne på inläggen gör att alla direkt ser din bild när tråden öppnas...
Svar
1
· Visningar
4 942
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp