infraröd port

S

simora88

hur gör man så att mobilen och porten ansluter varandra/vilket program använder man?

tacksam för svar
 
IR porten på telefonen måste vara aktiverad samt att IR porten på datorn ska va aktiverad. En del datorer har sin IR port inaktiv från leverans. När båda sedan är igång lägger du telefonen en bit ifrån datorn så ska de börja kommunicera. Vissa telefoner kan oxå kräva en programvara för att synka helt mot datorn. Har du en Dell?
 
jag har lånat en Compaq med windows XP på..
jag har kollat på kontrollpanelen>skrivare å annan maskinvara>trådlös anslutning. har kryssat i alla rutor som går.. men det händer inget..
 
och IR på telefonen är aktiverad... (liten ikon på min sony eriksson
 
Modemdrivrutin till telefonen, Nokia har det på sin hemsida, troligtvis ericsson oxå!
 
Du bör också kunna kolla i setupen på Compaqen om IR är inaktiv..
 
när man köper en mobil me IR så brukar man få me en skiva som man installerar. De fick ifall min brorsa.
 
Vad är det för mobil och vilket program vill du kunna komunicera med? Vad är syftet med att installera mobilen.

Vad händer när du startar IR och lägger telefonen på lagom avstånd från datorn, 10-20 cm med "ögonen" mot varandra.

I korthet så måste du först fixa så att telefonen och datorn kan komunicera och sedan få ett program att tolka komunikationen. Datorer brukar betrakta mobiler som modem (dyker upp under "phone and modem options" (telefon och modem alternativ?) i kontrollpanelen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Evelina Rönnkvist har blivit portad från Umåkers travbana. Anledningen: ett eskalerande jättebråk om en höna. – Detta har påverkat mig...
2
Svar
30
· Visningar
3 987
IT & mobiler Min sambo filmade mig när jag hoppade med mobilen. Det var förmodligen min telefon Huawei eller på hans SonyErikson. Filmen går i...
Svar
3
· Visningar
390
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
537
Senast: Hellhound
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
17 18 19
Svar
379
· Visningar
15 198
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp