Inga bröst

Tjej0333

Trådstartare
Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min mens kom för 5 år sedan och allt är som det ska utom brösten, dom vill verkligen inte växa färdigt.
Jag har inte ens a-kupa.
Känner mig som ett barn när jag är med mina kompisar eftersom deras bröst är stora och fördigväxta, dom är lixom kvinnor, men inte jag…
Någon som känner igen sig?
 
Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min mens kom för 5 år sedan och allt är som det ska utom brösten, dom vill verkligen inte växa färdigt.
Jag har inte ens a-kupa.
Känner mig som ett barn när jag är med mina kompisar eftersom deras bröst är stora och fördigväxta, dom är lixom kvinnor, men inte jag…
Någon som känner igen sig?
Jag började inte använda BH förens jag var 23 (och gravid)
Alla kvinnor har olika storlekar och modeller, inget som är onormalt :heart
 
Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min mens kom för 5 år sedan och allt är som det ska utom brösten, dom vill verkligen inte växa färdigt.
Jag har inte ens a-kupa.
Känner mig som ett barn när jag är med mina kompisar eftersom deras bröst är stora och fördigväxta, dom är lixom kvinnor, men inte jag…
Någon som känner igen sig?
Prata med din ungdomsmottagning! De är proffs på sådana här frågor.
 
Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min mens kom för 5 år sedan och allt är som det ska utom brösten, dom vill verkligen inte växa färdigt.
Jag har inte ens a-kupa.
Känner mig som ett barn när jag är med mina kompisar eftersom deras bröst är stora och fördigväxta, dom är lixom kvinnor, men inte jag…
Någon som känner igen sig?
Det är ju jättevanligt med små bröst! Särskilt om man samtidigt är smal och/eller vältränad. Har ingenting med kvinnlighet att göra. Tyvärr är det ont om BH:ar för platta bröst i vanliga affärer som HM, tipsar om Cubus som har ett betydligt större utbud av storlekar om du nu väljer att använda BH. Man kan behöva gå ner ganska mycket i omkretsstorlek för att få till en bra kupa (kupan blir plattare med mindre omkrets tydligen).

När jag var tonåring så oroades jag av att det inte skulle vara attraktivt, men när jag nu är medelålders så säger mig erfarenheten att enda nackdelen är att vissa kläder inte sitter riktigt bra. Fördelarna är att andra kläder sitter bättre och att det underlättar vid fysisk aktivitet (inget som skumpar eller är i vägen). Storleken visade sig ha noll och ingen betydelse för attraktionskraften, och inte heller mjölkproduktionen visade det sig när jag blev mamma. Hade snarare ett stort överskott.

För säkerhets skull, om du är orolig, så kan det vara bra att prata med en sköterska på ungdomsmottagningen som kan kontrollera att allt ser normalt ut.
 
Hej, jag har länge gått o väntat på att mina bröst ska växa till sig men det gör dom inte. Undrar om det är något fel på min kropp…? Min mens kom för 5 år sedan och allt är som det ska utom brösten, dom vill verkligen inte växa färdigt.
Jag har inte ens a-kupa.
Känner mig som ett barn när jag är med mina kompisar eftersom deras bröst är stora och fördigväxta, dom är lixom kvinnor, men inte jag…
Någon som känner igen sig?
Vuxna människor avgör inte åldern på folk med hjälp av brösten :p
Det är för olika helt enkelt. :) Vissa får aldrig stora bröst, vissa får bröst lite senare, vissa opererar ner dem lite pga ryggbesvär, andra går omkring med strumpor i BHn.

Samma sak med vilka bröst som uppskattas. Vissa älskar stora, andra små, toppiga, hängiga, finns folk till att uppskatta allt.

Det bästa är om man kan lära sig uppskatta det man har redan från början och undviker att jämföra med andra. :)
 
@Tjej0333: Jag är en kvinna på 48 år och har alltid haft liten byst (har aldrig fått barn). Bysten ser olika ut på oss alla och vilken storlek en får beror på gener, vikt osv. En del får bröst tidigt och andra senare.

Det viktiga är att komma ihåg att ens kvinnlighet eller värde som människa sitter inte i bröststorleken. Prata gärna med ungdomsmottagningen om dina funderingar, de är vana vid sådana här frågor.
 
Jag använde heller inte bh förrän jag började gymnasiet och då använde jag den faktiskt bara de dagar vi hade idrott för att de andra inte skulle se att jag inte hade någon (jag hade ganska stora kroppskomplex på den tiden och har alltid hatat gemensamma omklädningsrum eftersom jag 1) är pryd och 2) hade klasskompisar i högstadiet som gick och ryckte handdukarna av folk i omklädningsrummet för att se vilka som hade stora bröst eller hår mellan benen :meh:).

Använder fortfarande inte alltid bh om jag bara ska gå hemma och är med råge vuxen idag (har aldrig varit gravid eller ammat barn). Mensen kom däremot när jag var tretton, och det antar jag är relativt "normalt".
 
Svaren är ganska samstämmiga - bröst ser väldigt olika ut :)

I min bekantskapskrets har jag ingen som förstorat brösten. Men två som minskat storleken kirurgiskt.

Själv har jag bara ett bröst pga sjukdom. Men det gör mig inte mindre kvinna.

Den stora fördelen med små bröst är att man kan välja att inte använda BH. :up:
(som enligt mig är djävulens uppfinning :D )
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 935
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 778
Senast: Pilot
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 764
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 328
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp