Inga notiser

Jag får Notiser om gillningar och lite annat och har därför inte trott att det är något problem med notiserna. Är det någon speciell typ av notiser som ni tycker inte fungerar? Eller har det löst sig?
 
Jag får Notiser om gillningar och lite annat och har därför inte trott att det är något problem med notiserna. Är det någon speciell typ av notiser som ni tycker inte fungerar? Eller har det löst sig?
Det vanligaste "fallet", för mig, är att jag saknar notiser från trådar jag satt på "bevakning", men inte skrivit i.
Jag är intresserad av ämnet, men har egentligen inget vettigt att skriva, förutom då att eventuellt "gilla".

Trådar jag skrivit i, får jag notiser från, om jag fortsätter att vara aktiv utan avbrott.

Men, om jag av någon anledning, inte omedelbart läser eller agerar (skriver eller gillar) i en av trådarna, jag fått notiser från, så får jag inga fler notiser sedan.
Det tycker jag är trist, eftersom jag vissa dagar endast som hastigast besöker Buke, kollar notiser, och sedan dröjer det (kanske till nästa dag) innan jag är tillbaka. Då vill jag gärna bli notifierad om att det faktiskt finns aktivitet i de för mig intressanta trådarna, och slippa leta.
 
Jag får Notiser om gillningar och lite annat och har därför inte trott att det är något problem med notiserna. Är det någon speciell typ av notiser som ni tycker inte fungerar? Eller har det löst sig?
De senaste dagarna har det vid några tillfällen hänt att jag inte fått notis när jag citerats.
Har fått vissa notiser men inte alla.
 
De senaste dagarna har det vid några tillfällen hänt att jag inte fått notis när jag citerats.
Har fått vissa notiser men inte alla.
Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.

Jag gjorde en liten buggrättningsuppdatering igår är dock osäker om den kan hjälpa några av dessa ev. problem.
 
Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.

Jag gjorde en liten buggrättningsuppdatering igår är dock osäker om den kan hjälpa några av dessa ev. problem.
Ja jag får också på de flesta, men har hänt flera gånger att jag gått in i en tråd och sett att jag blivit citerad utan att det kom notis. Har dubbelkollat så att jag inte bara missat.
 
Det vanligaste "fallet", för mig, är att jag saknar notiser från trådar jag satt på "bevakning", men inte skrivit i.
Jag är intresserad av ämnet, men har egentligen inget vettigt att skriva, förutom då att eventuellt "gilla".

Trådar jag skrivit i, får jag notiser från, om jag fortsätter att vara aktiv utan avbrott.

Men, om jag av någon anledning, inte omedelbart läser eller agerar (skriver eller gillar) i en av trådarna, jag fått notiser från, så får jag inga fler notiser sedan.
Det tycker jag är trist, eftersom jag vissa dagar endast som hastigast besöker Buke, kollar notiser, och sedan dröjer det (kanske till nästa dag) innan jag är tillbaka. Då vill jag gärna bli notifierad om att det faktiskt finns aktivitet i de för mig intressanta trådarna, och slippa leta.
Detta är vad jag vet det sätt som notiser fungerar.
Om man inte går in i en tråd efter att man fått en notis kommer inte systemet fortsätta att "tjata" förrän man återigen går in i tråden.
Jag kan tänka mig att vissa är glada för detta, medan det självklart kan vara till nackdel för andra.
Men det skall räcka med att (följa länken till tråden) vara inne i tråden, man skall varken behöva skriva eller gilla något.
 
Ja jag får också på de flesta, men har hänt flera gånger att jag gått in i en tråd och sett att jag blivit citerad utan att det kom notis. Har dubbelkollat så att jag inte bara missat.

Frågan är om det kan fungera som med när man taggar en användare, om det inte sker direkt när man skriver ett inlägg utan senare när man ändrar sitt inlägg går ingen notis iväg.
Kanske det kan vara samma sak om man lägger in ett citat i efterhand vid en ändring av ett inlägg.
 
Detta är vad jag vet det sätt som notiser fungerar.
Om man inte går in i en tråd efter att man fått en notis kommer inte systemet fortsätta att "tjata" förrän man återigen går in i tråden.
Jag kan tänka mig att vissa är glada för detta, medan det självklart kan vara till nackdel för andra.
Men det skall räcka med att (följa länken till tråden) vara inne i tråden, man skall varken behöva skriva eller gilla något.
Men det där med att trådar jag satt på bevakning, inte ens resulterar i en notis?
 
Men det där med att trådar jag satt på bevakning, inte ens resulterar i en notis?
Har kollat upp detta lite. Det verkar vara samma som gäller här, att om du missar att gå in i en bevakad tråd du fått en notis om så får du inga nya notiser, innan du besökt tråden igen.

Tipset just nu är väl att ta en titt under länken Bevakade trådar då och då för att kolla om något missats:
https://www.bukefalos.se/watched/threads
 
Ta
Har kollat upp detta lite. Det verkar vara samma som gäller här, att om du missar att gå in i en bevakad tråd du fått en notis om så får du inga nya notiser, innan du besökt tråden igen.

Tipset just nu är väl att ta en titt under länken Bevakade trådar då och då för att kolla om något missats:
https://www.bukefalos.se/watched/threads

Tusen tack för svaret, det förklarar varför jag oftast inte fått någon notis men inte alltid.

Skulle dock önska att man kunde få en notis om dagen utan att man gått in i tråden.
Om jag varit på sjukhuset är det inte alltid jag orkar kolla på buke på flera dagar 🥺❣️
 
Så har det ju varit i flera år. Både att vissa inte notisar alls (verkar godtyckligt per dag och slumpmässiga trådar) samt att man måste vara aktiv i trådar varje gång man får notis.

Det var så även före ”stjärnnotisen” fanns.
 
Jag fick i alla fall en notis om denna citering. Skumt om det bara fungerar ibland.

Jag gjorde en liten buggrättningsuppdatering igår är dock osäker om den kan hjälpa några av dessa ev. problem.

Jag tror inte buggfixen hjälper . Jag får inte notiser regelbundet på buke, men det är samma på Facebook ang notiser om gillanden, och det har dessutom publicerats en del gällande det, att fejan provar att inte ha gillanden som notiser . Kanske är något kopplat till det @Gunnar utifrån att Buke ju sedan länge är kopplat till FB ?
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp