ingelstad naturbruksgymnasium..

Eve

Trådstartare
någon som går där??
skall troligtvis börja ettan där snart.
har hoppat av tvåan nu..
 
Jag gick där i ett halvår, sen hoppade jag av.
Fick ingen tid för min egen häst och där fanns inga som man kunde träna för.
Eftersom jag har ridit sen jag va 4år och red i samma grupp som några som aldrig ens hade galopperat kände jag att jga bara gick backåt istället för att utvecklas.
I början skulle vi lära oss att mocka!
De andra ämnena va inte heller bra,dåliga lärare,ingen som tog tag i nånting!
Är nog bara halva min gammla klass kvar i Ingelsta, brukar bli så....
Fast detta va bara hästhållnings programmet,d andra vet jag inte så mkt om.
Hade hellre börjat i Bollerup eller Plönninge.

Mvh.
 
jo jag med egentligen, men varken plönninge(som varit närmst) eller bollerup hade några lediga platser just nu! .
 
Hallojsan! Jag pluggar i Ingelstad, Djurvård. Går även Ridkunskap A på det individuella valet. Visst det första ridläraren visade var hur man mockade (jag tyckte jag kunde efter 9 år tillsammans med hästarna) men men. Jag trivs väldigt bra därute. Härliga lärare o männiksor på skolan. Det går visst att få stallplats i de närliggande stallen runt om och tränare kan man fixa dit om man inte vill träna för ridläraren som jobbar där. :bump:
 
jag gick ridledarkursen där i somras.. fint stall och så hade de.. och bra personal!!
 
Ingelstad är allmänt känt att ha dålig kvalitet på hästutbildningen. Jag har själv gått där och kunde inte mer när jag gick ut än när jag "gick in". Förlät dom för detta då utbildningen var ganska nystartad då. I våras så sökte min sambos syster ett lämpligt hästgymnasium och då hon är mycket duktig ryttare så var det flera som avrådde henne att söka dit.
 
Jag gick där i ett halvår på häst sen hoppade jag av. Jag gick tillsammans med HORSEBABE som svarade på detta inlägg tidigare. Lärde mig ingenting...hade hellre gått plönninge.

//Rocco
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Hej,

jag ska också börja på ingelstad nbg.
Jag kommer från norge, så förlåt den dåliga svensken. (skrivfel)

Är det någon här som vet om stallar i närheten av skolan var jag kan hyra stallplats? På skolan var det inte någon lediga stallplatser igen.

Mvh
Isabell =)
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Hej ninsan,

kan jag få namna och eventuelt nr til någon stallar i närheten av ingelstad natubruksgymnasiet? det hastar =))

på forhånd tack=)

Mvh.
Isabell =)
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Tråden är från 2003;)

Jag ska börja 2:an nu.

Prata med de ansvariga på skolan (tror det är Sagebrandt som faller in under den kategorin), de kan rekomendera stall utanför skolan.

Oj, en Norska, du får säga till om du inte förstår:o
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Prata med de ansvariga på skolan (tror det är Sagebrandt som faller in under den kategorin), de kan rekomendera stall utanför skolan.

Jag tror att det är bättre om hon försöker på ta i Gert, stallchefen, Sagebrandt är ju inte direkt snabb o fixa saker ... ;)

bellabea
Om du vill kan jag PM några nummer till dig :D
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Jag har pratat med Sagebrant och fick et nummer med han, men både nummer och namnet på platsen eller stallet var fel :S
Så tänkte jag skulla pröva och höra med er här på bukefalos. =)

Hehe, svensken min är inte felfri så jag måste jobba mer med den.
Men jag förstår det mesta egentlig :D

Jag körar förhoppningsvis från norge i kväll, så prövar jag och hitta stallplats til nästa helg så får mamma köra hästen ner då =)

Tar emot all ''hitta stallplats''-hjälp :P :D
Tack, tack :)
 
Sv: ingelstad naturbruksgymnasium..

Hur trivs ni hur förtiden ni som går där? :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 444
Senast: ameo
·
Övr. Barn När jag var liten hade jag kassettband med tex. My little pony, Peter Pan och allt möjligt. Till dessa fanns även böcker där man kunde...
Svar
14
· Visningar
1 110
Senast: Knasibas
·
Hästmänniskan Jag har en tjej som hjälper mig med min häst i bland. Nu har hon börjat skolan på annan ort. Jag ska utomlands en vecka snart och hon...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp