Ingen återkoppling sedan provridning

Hejsan!
Det är nu 10 dagar sedan jag provred en häst i syfte att bli medryttare till. Ägaren har inte hört av sig, men det borde man väl göra även om det inte kändes inte var helt 100?

Jag har tidigare varit medryttare i samma stall, men min dåvarande medryttarhäst togs tyvärr bort pga sjukdom. Det var på så vis jag blev rekommenderad då de ansåg mig som väldigt trevlig noggrann osv.

Hur bör jag göra? Ska man skriva ett litet meddelande & fråga hur personen i fråga känner eller ska jag vänta & se?
 
Jag skulle som ägare förvänta mig att du hör av dig och berättar hur du ser på det hela.

Det beror ju på vad de pratade om och bestämde efterprovridningen. Jag har varit på två provridningar för medryttare och vid båda tillfällena pratade vi direkt efter jag ridit och bestämde att jag skulle vara deras medryttare. Båda frågade mig direkt efter om jag ville bli medryttare för deras häst.

Ts, vad bestämde ni efter provridningen?
 
Det beror ju på vad de pratade om och bestämde efterprovridningen. Jag har varit på två provridningar för medryttare och vid båda tillfällena pratade vi direkt efter jag ridit och bestämde att jag skulle vara deras medryttare. Båda frågade mig direkt efter om jag ville bli medryttare för deras häst.

Ts, vad bestämde ni efter provridningen?
Hon sa att hon tyckte att det gick bra osv gav positiv feedback och sa att hon skulle höra av sig
 
Hejsan!
Det är nu 10 dagar sedan jag provred en häst i syfte att bli medryttare till. Ägaren har inte hört av sig, men det borde man väl göra även om det inte kändes inte var helt 100?

Jag har tidigare varit medryttare i samma stall, men min dåvarande medryttarhäst togs tyvärr bort pga sjukdom. Det var på så vis jag blev rekommenderad då de ansåg mig som väldigt trevlig noggrann osv.

Hur bör jag göra? Ska man skriva ett litet meddelande & fråga hur personen i fråga känner eller ska jag vänta & se?
Huruvida vem som ska höra av sej beror på vad som sagts tycker jag, ska hon höra av sig så ska hon ju det. Jag tolkar det så att om ägaren säger att den ska höra av sig och inte gör det så tyckte den nog inte att ni passade så bra ihop förmodligen men kan inte med att säga det.

Men hör av dig ändå, skriv bara att du gillade hästen och undrar om hon tycker du passar som medryttare och när du isåfall kan börja. Behöver inte skriva mycket mer än det tycker jag.
 
Ptja. När jag sökte medryttare så märkte jag att det tycks lite allmänt att inte höra av sig numera. En tjej hade vi tom bestämt när hon skulle komma men hon slutade bara höra av sig r jag skickat adressen. En annan svarade inte i telefon när jag ville att vi skulle prata och inte bara maila..

Jag förstår inte hur svårt det kan vara att skriva ett sms/mail att man inte är intresserad längre.
Dra en vit lögn om varför om man nu skäms.
 
Ptja. När jag sökte medryttare så märkte jag att det tycks lite allmänt att inte höra av sig numera. En tjej hade vi tom bestämt när hon skulle komma men hon slutade bara höra av sig r jag skickat adressen. En annan svarade inte i telefon när jag ville att vi skulle prata och inte bara maila..

Jag förstår inte hur svårt det kan vara att skriva ett sms/mail att man inte är intresserad längre.
Dra en vit lögn om varför om man nu skäms.

Varför ska trådskaparen skämmas?

När hon provridit, sa hästägaren så här "Hon sa att hon tyckte att det gick bra osv gav positiv feedback och sa att hon skulle höra av sig"

Så är det någon som ska skämmas är det väl hästägaren, kan jag tycka.
 
Varför ska trådskaparen skämmas?

När hon provridit, sa hästägaren så här "Hon sa att hon tyckte att det gick bra osv gav positiv feedback och sa att hon skulle höra av sig"

Så är det någon som ska skämmas är det väl hästägaren, kan jag tycka.
Var står det att ts ska skämmas? Den som ev ändrat sig utan att höra av sig ska skämmas. Uppenbarligen var jag inte tydlig nog. Detta var ett EXEMPEL på att det tycks vanligt att den som sagt att den ska höra av sig inte gör det..
Bara att mitt exempel var omvänd ordning då det var det jag har erfarenhet av.

I detta fall undrar jag alltså hur svårt kan det vara för hästägaren att slänga iväg ett sms om hon nu ändrat sig.
För att formulera om det,hhur svårt kan det vara att visa allmänt hyfs?
Oavsett i vilket sammanhang man lovat att höra av sig.
 
Var står det att ts ska skämmas? Den som ev ändrat sig utan att höra av sig ska skämmas. Uppenbarligen var jag inte tydlig nog. Detta var ett EXEMPEL på att det tycks vanligt att den som sagt att den ska höra av sig inte gör det..
Bara att mitt exempel var omvänd ordning då det var det jag har erfarenhet av.

I detta fall undrar jag alltså hur svårt kan det vara för hästägaren att slänga iväg ett sms om hon nu ändrat sig.
För att formulera om det,hhur svårt kan det vara att visa allmänt hyfs?
Oavsett i vilket sammanhang man lovat att höra av sig.


Du skrev utifrån din tanke som hästägare, att det är många som provrider som inte hör av sig och du skrev att det bara var att den som provridit skulle skriva ett sms och förklara varför man skäms... så nej, ditt föregående inlägg var lite oklart formulerat. Men tack för återkoppling. :)
 
Du skrev utifrån din tanke som hästägare, att det är många som provrider som inte hör av sig och du skrev att det bara var att den som provridit skulle skriva ett sms och förklara varför man skäms... så nej, ditt föregående inlägg var lite oklart formulerat. Men tack för återkoppling. :)
Jag håller inte med, men det är inget jag väljer att tjafsa om.
Och nej, jag skrev angående att höra av sig:
Jag förstår inte hur svårt det kan vara att skriva ett sms/mail att man inte är intresserad längre.
Dra en vit lögn om varför om man nu skäms.

TS har inte ändrat sig eller hur? Vilket man inte antyder att ts ska skämmas.
Jag sade också att man kan ljusa i smset om man inte vill stå för att man ändrat sig.

Men för att göra det helt tydligt för dig och andra:
Det verkar i situationer kring medrytteri (och annat men det tog jag inte upp) vanligt att inte höra av sig numera.
Jag har varit med om att sådana som varit väldigt intresserade för att sedan sluta höra av sig, svara på meddelanden osv. Med en person hade jag till exempel bestämt tid men hon varken hörde av sig eller dök upp.

När man bestämt om att kontakta någon så är det väldigt oartigt att inte ens kunna slänga iväg ett sms där det står att man ändrat sig, om så är fallet.
Om man skäms för skälet till att man ändrat sig, så kan man gott dra en vit lögn. Det är bättre än att inte höra av sig.

Är det tydligt nog nu, så att ingen annan missuppfattar mig som en hemsk människa som anser att ts ska skämmas?
 
Senast ändrad:
Jag håller inte med, men det är inget jag väljer att tjafsa om.
Och nej, jag skrev angående att höra av sig:
Jag förstår inte hur svårt det kan vara att skriva ett sms/mail att man inte är intresserad längre.
Dra en vit lögn om varför om man nu skäms.

TS har inte ändrat sig eller hur? Vilket man inte antyder att ts ska skämmas.
Jag sade också att man kan ljusa i smset om man inte vill stå för att man ändrat sig.

Men för att göra det helt tydligt för dig och andra:
Det verkar i situationer kring medrytteri (och annat men det tog jag inte upp) vanligt att inte höra av sig numera.
Jag har varit med om att sådana som varit väldigt intresserade för att sedan sluta höra av sig, svara på meddelanden osv. Med en person hade jag till exempel bestämt tid men hon varken hörde av sig eller dök upp.

När man bestämt om att kontakta någon så är det väldigt oartigt att inte ens kunna slänga iväg ett sms där det står att man ändrat sig, om så är fallet.
Om man skäms för skälet till att man ändrat sig, så kan man gott dra en vit lögn. Det är bättre än att inte höra av sig.

Är det tydligt nog nu, så att ingen annan missuppfattar mig som en hemsk människa som anser att ts ska skämmas?

Men återigen så handlar ju tråden inte om medryttare som inte dyker upp/ger besked osv, så just utifrån det tycker jag också att dina erf nog handlar om annat så jag förstår att du fått reaktioner just utifrån det i sammanhanget .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 382
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 624
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 085
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp