Ingen att prata med

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vet mycket väl att det låses trådar av diverse anledningar, och att det inte är något personligt riktat mot TS.
Rätt långt tankehopp från "få tråd låst" till "får inte finnas" som du konstruerat på egen hand.

Men om du har frågetecken eller missnöje kring någon låsning så är väl det bästa att ta det med @Gunnar ?
 
Mina trådar låses visst jämt. Jag får tydligen inte finnas.
Dina trådar spårar ofta ur, och det är inte ditt fel. Folk blir så engagerade och vill hjälpa dig, men många blir så pushiga och arga över att du inte kan/klarar/vill ta till dig deras råd.
Önskar denna tråd kan få vara lugn och till stöd för dig. Många är vi som bryr oss om dig och verkligen vill att du någongång ska få hjälp att må bättre :heart
 
Dina trådar spårar ofta ur, och det är inte ditt fel. Folk blir så engagerade och vill hjälpa dig, men många blir så pushiga och arga över att du inte kan/klarar/vill ta till dig deras råd.
Önskar denna tråd kan få vara lugn och till stöd för dig. Många är vi som bryr oss om dig och verkligen vill att du någongång ska få hjälp att må bättre :heart
Så länge folk inte blir vassa eller rent av elaka, är det rätt ok.
Din förra tråd låstes inte på grund av att den var din.
Den låstes för att folk började diskutera annat än det du skrev om från början. Och på ett sätt som i alla fall i teorin kunde skada dig.
Hade du velat se en fortsättning på den diskussionen som var i tråden?
Det vet jag inte eftersom det inte blev någon fortsättning.
 
Jag tänker att dina trådar här på Buke inte i första hand är trådar där du ber om praktiska råd, utan mer ren mänsklig kontakt. Där kan ett vänligt forum vara ovärderligt. Nån att prata med, nån som ger gensvar. Istället för att man enbart umgås med sina egna tankar utan utlopp för dem. :heart
 
Du får visst finnas! :heart Jag förstår att det är jättejobbigt, men där du är nu är för ditt eget bästa, fast det bara känns pest. Du befinner dig i en krissituation, och vårdpersonalen finns till för att hjälpa dig. Skräd inte orden, utan berätta precis hur det känns om du orkar. Ju tydligare bild de får av ditt mående, desto mer kan de anpassa hjälpen till dina specifika behov.

Jag har precis läst färdigt den andra tråden och förstår varför den blev låst - det har inte med dig att göra, utan med alla andras "tips" och åsikter. Det må vara välmenat men det är inte något du behöver just nu. Hade det fortsatt i samma spår så hade den förmodligen riskerat att bara göra dig sämre. Jag hoppas att du kan få ha en snack-/uppdateringstråd som inte barkar åt skogen på en gång, så att du kan få den mänskliga kontakt du önskar.

Jag har bara ett enda råd, resten överlåter jag till proffsen - sätt användare på ignorera om de beter sig illa, det är min standardmetod. Nackdelen är att trådar kan bli lite osammanhängande men jag tar hellre det än att må dåligt för att andra är för snipiga eller jobbiga på annat sätt. Kan det kanske vara en lösning för dig, om/när du känner dig redo?
 
Vi är många som tycker att du får finnas och hoppas att du ska få hjälp att må bättre. Du är i en väldigt bräcklig och känslig situation just nu och det var många tuffa puckar i tråden så jag förstår att den blir låst - i nuläget är det kanske mer lämpligt att proffsen där du är nu hjälper dig att trassla ut situationen än att du blir bombarderad med "goda råd" på Buke.

Som sagt, jag tänker på dig och hoppas att du får hjälp att vända spiralen så att du hittar lust och ork igen. Det är så synd att du är sjuk.
 
Jag har så jävla tråkigt. Det är en dryg timme kvar till kvällsfika. Tiden här går bara ut på att vänta. Det händer inget utöver måltiderna. Eller ja, jag har fått ett papper som jag ska fylla i inför morgondagens rond. Jag vet inte om jag kan vara med i skolan i morgon då det delvis hänger på om jag kan ha min telefon tillräckligt laddad.
Jag har bara ett enda råd, resten överlåter jag till proffsen - sätt användare på ignorera om de beter sig illa, det är min standardmetod. Nackdelen är att trådar kan bli lite osammanhängande men jag tar hellre det än att må dåligt för att andra är för snipiga eller jobbiga på annat sätt. Kan det kanske vara en lösning för dig, om/när du känner dig redo?
Jag har gjort det med de som aldrig har något vettigt att säga.
 
När vi har tråkigt på jobbet leker vi fem. Det kanske Buke klarar att göra som ett alternativ till att ge goda råd. Till exempel: Du får bara odla fem grejer i din trädgård. Vad väljer du och varför?
Jag tycker frågan är svår. I år odlar jag nästan inget alls. Men chili är en sak därför att jag gillar chili i maten. Sen säger jag kantnepeta, röd solhatt, lavendel och stäppsalvia för att pollinerande insekter gillar dessa.
 
När vi har tråkigt på jobbet leker vi fem. Det kanske Buke klarar att göra som ett alternativ till att ge goda råd. Till exempel: Du får bara odla fem grejer i din trädgård. Vad väljer du och varför?
Tomater, gurka, potatis, morötter och hallon. Hallon för jag vill ha nåt sött också. Övriga för att det är sånt jag gillar.
 
Jag tycker frågan är svår. I år odlar jag nästan inget alls. Men chili är en sak därför att jag gillar chili i maten. Sen säger jag kantnepeta, röd solhatt, lavendel och stäppsalvia för att pollinerande insekter gillar dessa.
Vilka chilisorter föredrar du? Varför just dom?

Jag har nyss köpt mitt första hus och vill gärna främja insekter, Vilka växter bör jag prioritera?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har tre sekatörer. Ingen är riktigt bra. En av dem är en billig historia från Lidl som jag har fått. Den passar inte mina små händer...
Svar
15
· Visningar
698
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: Liten
·
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 336
Senast: Rosett
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 399
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp