Bukefalos 28 år!

ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

tjenixen

Trådstartare
jag har kopplat in min MacBook Pro till en Sony Bravia TV men får inget ljud och fattar inte var det har gått fel..

har en mini displayport/HDMI adapter från datorn, HDMI kabel till TVn samt en RCA kabel för audio. men jag får ingen ljud när jag spelar något ur VLC eller från nätet, och för ett tag sedan kom det audio när jag spelade musik ur itunes. men inte längre? jag har försökt gå tillbaka i ändringar jag kan ha gjort men det har inte gett resultat.

jag har provat med en vanlig 3.5mm kabel och det funkade inte alls.
med bara HDMI kabel funkar det inte heller, då kommer ljudet ur datorn istället (vad jag har förstått så funkar inte HDMI kablar för både video och audio i detta fallet)
jag har försökt hitta generella inställningar för audio output, men inget som verkar vara rätt.

jag har googlat o googlat och inte hittat några svar heller.

någon som är bättre på detta än vad jag är?
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

nu är det tillbaka från itunes och webben men jag får inget ljud i VLC?? har provat .avi fil och .mp4 fil. har provat höja default audio output volume step (fast jag vet inte riktigt vad det är), stängt av force detection för dolby surround sound, höjt audio output frequency från 1 till ett högre tal. jag vet itne vad annat jag kan mixtra med?
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

wooo problemet löst! (varför händer det alltid när man beslutat sig för att som sista åtgärd lägga en tråd på buke? ;) ) moderator kan ta bort tråden om du vill..
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

snälla söta rara tjenixen, hur gjorde du? sitter här med precis samma problem, men har ingen aning om hur jag ska lösa det..
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

tänk på att det är bara sista/senaste generationen(erna) MBP som har inbyggt ljudkort på grafikkretsen, vilket innebär att alla äldre macbookar inte kan streama ljud via grafikutgången/hdmi utan dyra adaptrar (som tar ljudet via 3.5mm plugg).
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

wooo problemet löst! (varför händer det alltid när man beslutat sig för att som sista åtgärd lägga en tråd på buke? ;) ) moderator kan ta bort tråden om du vill..

Då måste man skriva HUR man gjort , inte bara sådär :D
 
Sv: ingen audio MacBook pro -> Sony Bravia TV

oj oj oj - hade den här trådet fått liv?? ;)

har en mini displayport/HDMI adapter från datorn, HDMI kabel till TVn samt en RCA kabel för audio. (har inte provat 3.5mm kabel igen eftersom jag egentligen behöver den till annat)

jag uppdaterade vlc, så vips funkade det :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler När jag köpte min LG-TV visste jag inte att den inte har C-more-appen. 🙄 Så nu när jag ska kolla på C-more måste jag göra det på...
Svar
9
· Visningar
826
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
718
IT & mobiler Har en LG-tv som har några år på nacken samt en Macbook pro som är runt 5 år gammal. Tidigare kopplade jag ofta ihop dem så det som...
Svar
0
· Visningar
411
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp