Ingen Beagel!

S

Sheena

Phu... tur att jag skrev och frågade :o! Några tips på en lagom liten, robust förstagångs hund till hästmäniska med många hundkunniga runtomkring sig?

//Sheena
 
Hopps, glömde skriva det! Nä, jag vill träna agillity, kanske lydnad och ev. lite spårning
 
Dvärgschnauzern tycker jag stämmer in på dina önskemål.

Kanske inte bästa hunden för just spårning, men lydnad och agility passar den utmärkt för.

Stor hund i liten förpackning.
 
Varför inte en sheltie?! De är ju outstanding på agility och bra på lydnad med och har helt ok näsor. Kanske för mycket pälsvård för dig? Annars helt perfekt i mina ögon!!!
 
Jag har sagt det förr och säger det igen :)

Staffordshierre Bullterrier ÄR en underbar hund. den är lättlärd och framåt, jag har träffat många som vart med i stallet.

Staffen har ju tyvärr, som rottisen och andra sk "kamphundar" ett dåligt rykte.
det possitiva med en staff är att den ÄLSKAR människor oc sällskap, dessvärre blir den ingen bra vakthund eftersom att människor är det bästa som finns. :D

Den tycker tyvärr inte om att vara ensam längre stunder om dagen. Och man kanske behöver vara lite hårdare mot den en andra raser i uppfostran. Men har du hundkunniga människor runt dig så brukar inte sånt vara något problem. :)
 
Dansk-svensk Gårdshund

Det är alldeles för få agility och lydnadsfolk som har upptäckt denna ras.
 
Tack för hjälpen alla! Jag har funderat på en Dansk-Svensk men schnauzern och Staffen är också otroligt söta... :confused:

Tack, tack iallafall!

//Sheena
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Petronilla
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 149
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 356
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp