Bukefalos 28 år!

"Ingen final"

walkaway-

Trådstartare
Hejsan! Nu har jag en fundering om en kommande tävling, en kvaltävling där det inte är några finaler.

Vad innebär detta? Att det då inte är någon prisutdelning? Tävlingen gäller Gandurs kvaltävling den 10:e maj.
 
Jag skulle gissa på att det betyder att man bara rider uttagningar och de ekipage med bäst poäng blir placerade. Man rider alltså inte en andra gång om placeringarna som man brukar göra vid finaler.
 
Nej kvaltävling är vad den anges till, nämligen att kvala. Öppen kvaltävling till nationell, samt kvaltävling med nationell status för kval till SM. Då tillämpas ingen finalridning.
 
Hejsan! Nu har jag en fundering om en kommande tävling, en kvaltävling där det inte är några finaler.

Vad innebär detta? Att det då inte är någon prisutdelning? Tävlingen gäller Gandurs kvaltävling den 10:e maj.

På vår klubb funkar det så att de inte rangordnar ekipagen för att det inte ska klassas som tävling enligt jordbruksverket (?). På så sätt slipper de undan en del av kraven som finns på anordnarna och det blir ett smidigt sätt att komma och få sina poäng. Brukar vara drop in.
 
Jag antar (hoppas) att de iaf har prisutdelning.
Det är inte en drop in, och tävlingen kostade 500 kr i anmälningsavgift och 100 kr i grenavgift. För den summan hoppas jag iaf att vi har en chans på rosett :angel:

Men som boj säger, eftersom det är en kvaltävling så är ju finaler "onödiga" iom att finalpoängen inte räknas som kvalpoäng.
 
Her i Norge premieres ihvertfall de 6 beste på stevner hvor det ikke kjøres finaler. De 3 beste får premier, men alle 6 får rosetter.
 
Jag antar (hoppas) att de iaf har prisutdelning.
Det är inte en drop in, och tävlingen kostade 500 kr i anmälningsavgift och 100 kr i grenavgift. För den summan hoppas jag iaf att vi har en chans på rosett :angel:

Men som boj säger, eftersom det är en kvaltävling så är ju finaler "onödiga" iom att finalpoängen inte räknas som kvalpoäng.

Min erfarenhet av kval är att de vanligen ej delar ut priser eller rosetter. Kan kosta mkt om de har fem domare etc... Men kan ju vara olika i olika delar av landet :)
 
Min erfarenhet av kval är att de vanligen ej delar ut priser eller rosetter. Kan kosta mkt om de har fem domare etc... Men kan ju vara olika i olika delar av landet :)

Ja alltså en kvaltävling kräver ju en viss nivå på domare för att poängen ska kunna godkännas, oftast tar man även färre ekipage varför det kan komma att kosta lite mer för de som då tävlar.
 

Liknande trådar

Dressyr HELT teoretiskt resonemang med några konstiga funderingar 😀 Och kasta in era tankar med, hur ni tror det ser ut, upplevs och är. Man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
11 814
Senast: Jeps
·
AI
Samhälle Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om AI. För visst finns det inte en generell tråd? Vad tror ni, kommer betaltjänster för exempelvis...
2
Svar
20
· Visningar
1 003
Senast: sjoberga
·
Tävling Det är äntligen dags att komma ut på tävlingsbanorna igen! :) Många år sen jag tävlade hoppning sist, så jag har uppdaterat mig genom...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: WS6
·
Samhälle Hej! Har en fundering kring försäkring och ersättning gällande ätstörning. Jag har sedan innan anorexi på papper men fick inte ut...
Svar
0
· Visningar
994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp